Whitepaper marketing via PRINTmatters

Whitepapers kunnen heel effectief zijn binnen content marketing. Interessante en aantrekkelijk vormgegeven whitepapers leiden tot aandacht van de doelgroep, tot leads en - uiteindelijk - tot nieuwe business. Het is echter geen kwestie van snel scoren. Een goede whitepaper is niet in een ochtend gemaakt.

PRINTmatters staat open voor de publicatie van whitepapers door derden. Het moet gaan om inhoudelijk relevante bijdragen over een thema dat ertoe doet in de wereld van gedrukte visuele communicatie. De whitepapers die de redactie selecteert voor plaatsing in de Kennisbank op PRINTmatters.nl hebben diepgang en zijn voorzien van illustraties. De leeservaring moet namelijk gevarieerd en prettig zijn, wil een whitepaper voldoende worden gelezen.

De redactie publiceert geen whitepapers die zijn geschreven als vervanger van de klassieke verkoopbrochure. U moet de markt echt wat te vertellen hebben, waarmee u zich profileert als deskundig op een bepaald terrein. Dat is dan de reden waarom klanten vroeg of laat naar u toekomen. Het gaat dus om het opbouwen van een echte relatie op basis van inhoud. Whitepapers hoeven echter niet objectief te zijn. Ze bieden juist ruimte voor meningen en mogen op kleurrijke wijze complexe thema’s behandelen. Goede whitepapers zijn allesbehalve saai.

Als een bezoeker uw whitepaper downloadt in ruil voor zijn of haar gegevens is het raadzaam deze leads geleidelijk op te volgen. Kies bijvoorbeeld eerst voor een vervolgactie (zoals een e-mail) met nog meer informatie. Afhankelijk van de reactie daarop, kunnen volgende stappen worden gezet.

Meld uw whitepaper aan

Heeft u een whitepaper waarmee u op inhoud uw doelgroep wil aanspreken via de Kennisbank van PRINTmatters.nl? Neem dan contact op met hoofdredacteur Robbert Delfos: robbert.delfos@managementmedia.nl.