Abonneren  Inloggen

Drukkerij Knoops uit Venlo gaat verder onder de vlag van Weemen

2 april 2025

Met ingang van 1 april 2025 gaan de activiteiten van Drukkerij Knoops uit Venlo verder onder de naam Weemen. De samenwerking markeert een nieuwe fase van vakmanschap, kwaliteit en innovatie, gericht op continuïteit, groei en het bieden van de best mogelijke oplossingen voor de toekomst, zo melden de bedrijven in een persbericht over de overname.

Sinds de oprichting in 1994 heeft Drukkerij Knoops zich ontwikkeld tot een betrouwbare partner in drukwerk. Marc Geraeds en Reno Berretty, de directie van Knoops, zien de aansluiting bij Weemen als een logische stap vooruit. ‘Dankzij de uitgebreide productiefaciliteiten van Weemen kunnen we ons aanbod uitbreiden’, licht Marc Geraeds toe. ‘Zo bieden we klanten nog meer mogelijkheden en nog hogere kwaliteit.’

Sterkere positie in Noord- en Midden-Limburg

Weemen, dat later deze maand zijn 50-jarig jublieum viert met een open dag, voorziet merken vanuit vier vestigingen (Venlo, Haps, Uden en Nijmegen), van complete communicatieoplossingen. De overname van Drukkerij Knoops sluit naadloos aan bij de groeistrategie van de onderneming. Directeur Twan Weemen zegt hierover: ‘We zijn al jarenlang actief in Noord- en Midden-Limburg. Met deze stap versterken we onze positie in de regio.’

Voor de klanten van Knoops verandert er niets. Reno Berretty benadrukt dat het persoonlijke karakter behouden blijft: ‘Ons team blijft het vertrouwde aanspreekpunt, maar nu versterkt met de specialistische kennis en mogelijkheden van Weemen. Zo kunnen klanten blijven rekenen op de service die zij gewend zijn. Bovendien blijft het team vanuit Venlo opereren, dichtbij en met dezelfde betrokkenheid als altijd.’

Hetzelfde DNA

Drukkerij Knoops wilde zijn activiteiten overdragen aan een toonaangevende speler in de markt en vond die in Weemen. Ook voor Weemen voelde het als een natuurlijke match. ‘Het DNA van Weemen en Knoops komt sterk overeen’, zegt Maarten Weemen, directeur bij Weemen. ‘Beide bedrijven staan voor korte lijnen, persoonlijk contact en een focus op duurzaamheid en innovatie. Dat maakte dat het vanaf het eerste contact goed voelde.’


Ontvang wekelijks de gratis PRINTmatters nieuwsbrief in je inbox