Voetbal International, Harper’s Bazaar en Miljuschka Magazine winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
Bij de 25ste editie van de uitreiking van de Mercurs zijn in vijf categorieën prijzen uitgereikt. Voor het eerst zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend, in goud, zilver en brons. De feestelijke jubileumuitreiking vond gisteren plaats in Theater Amsterdam.
Een jury onder voorzitterschap van Derk Sauer beoordeelde de categorieën Magazine Mediamerk, BeLOFte en de nieuwe categorie Redactieteam van het Jaar. De categorieën Innovatie en Partnership werden gewogen door een jury onder voorzitterschap van Maiko Valentijn.
Winnaars Mercurs 2024
Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
- Goud: Voetbal International (PXR)
- Zilver: Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands)
- Brons: Miljuschka Magazine (Miljuschka Publishing)
De jury noemde deze winnaars inspiratiebronnen voor het vak: ‘Harper’s Bazaar dat afgelopen jaar maar liefst vier productinnovaties lanceerde, Voetbal International dat is getransformeerd in een toekomstbestendig mediaplatform, een Miljuschka, een personality magazine 2.0 van een ware powerhouse.’
Mercur BeLOFte van het Jaar: Maartje Bregman (Happy Times Magazine)
De jury viel voor de energie en inspiratie van deze aanpakker, vernieuwer en selfmade ondernemer. ‘Een ware ambassadeur die magazines als het begin van een beweging ziet. Dat is een mooi toekomstperspectief voor ons vak.’
Mercur Redactieteam van het Jaar: FLOW (Roularta Media Nederland)
De jury roemde de punctualiteit en overzichtelijke manier van werken van de redactie van FLOW. ‘Dit team is kampioen in veranderen en meebewegen. En werkt met veel liefde en aandacht aan de enorme productie. Online en print zijn één, iedereen binnen de redactie draagt hier zijn steentje bij. Dat geldt ook voor de samenwerking met andere afdelingen. Daarnaast is het team ook enorm zakelijk en financieel bewust.’
Mercur Innovatie van het Jaar: Happy Times Magazine
De jury vindt de winnaar een voorbeeld voor de gehele markt. ‘Het motto “practice what you preach” wordt zonder concessies zowel in de vorm als in de inhoud doorgevoerd. Bovendien zijn duurzame innovaties top of mind.’
Mercur Partnership van het Jaar: LINDA. x HEMA
De jury was unaniem dat het partnership van LINDA. x HEMA er met kop en schouders boven uitstak. ‘Het is een perfecte brandfit en heeft alle criteria aangetikt: origineel, innovatief, kwalitatief, impactvol en aan beide zijden een groot succes. Hollands, herkenbaar, humor en niet bang om het anders te doen. Voor executie dus een dikke vette 10.’
Bekijk hier meer foto’s van het evenement.
Foto’s: Remy Sapuletej
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief