Abonneren  Inloggen

Out of Home-markt groeit in tweede kwartaal met 13%

5 augustus 2024

De Out of Home-markt (OOH) is in het tweede kwartaal 13% gegroeid ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar geleden, zo blijkt uit onderzoek van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Global, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor. De omzet kwam uit op bijna € 75 miljoen tegen € 66 miljoen in Q2 2023. De groei van de markt komt geheel voor rekening van de bestedingen aan digitale buitenreclame. Die bedroeg 30% in het tweede kwartaal van dit jaar.

De bestedingen aan OOH worden verdeeld naar ‘traditioneel’ en ‘digitaal’. In het tweede kwartaal is het aandeel van digitaal gegroeid naar 60%. Nog niet eerder was dit aandeel zo groot. Binnen digitaal wordt 26% op basis van programmatic ingekocht.

De halfjaarcijfers geven een vergelijkbaar beeld. De totale groei van de markt is 12% ten opzichte van de eerste helft in 2023 en digitaal loopt met +26% voorop als het gaat om omzetgroei. Op basis van de halfjaarcijfers komt de prognose voor heel 2024 uit op ruim € 300 miljoen.

Lees het volledige bericht op Outreach.nl


Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief