Ricoh ontvangt Pacesetter Award van Keypoint Intelligence voor duurzaam productieprinten
Ricoh is winnaar van de Buyers Lab (BLI) 2024-2025 Pacesetter Award in Production Print Sustainability van Keypoint Intelligence. Dit is een internationale marktonderzoeker en onafhankelijke beoordelaar van hardware, software en diensten voor document imaging. met dit keurmerk uit de branche krijgt Ricoh erkenning voor zijn inzet voor een duurzame en verantwoorde manier van produceren in de professionele printmarkt.
De onderscheiding werd gisteren uitgereikt op Drupa 2024. Koji Miyao, President Ricoh Graphic Communications en Senior Corporate Officer, ontving de prijs van German Sacristan, Director Production Group bij Keypoint Intelligence.
Duurzaamheid in productieprinten
De Pacesetter Awards van Keypoint Intelligence prijzen Original Equipment Manufacturers op het gebied van document imaging om hun marktleiderschap in categorieën zoals technologieën, diensten en belangrijke verticale markten.
Ricoh sleept de erkenning in de wacht voor zijn bijdrage aan duurzaamheid op het gebied van production printing. Sacristan van Keypoint stipte aan dat Ricoh zijn Pacesetter Award te danken heeft aan zijn aanhoudend hoge scores op verschillende criteria voor duurzame productie. Een belangrijk punt is dat Ricoh inzet op samenwerkingen met internationale organisaties voor milieunormen en educatieve programma’s.
Ricoh scoort ook punten voor engagement voor duurzaamheid aan de productzijde. De focus van het bedrijf ligt op recyclebare productiesystemen, serviceonderdelen, supplies en verpakkingen om de milieu-impact te verminderen. Keypoint Intelligence prijst de bedrijfsvisie van Ricoh, met milieudoelen zoals het realiseren van netto nul uitstoot van CO2. Daarnaast scherpt het bedrijf de duurzaamheidsdoelstellingen voortdurend aan.
Integreren van duurzaamheid
In 1994 richtte Ricoh de Comet Circle™ op om bij te dragen aan de ontwikkeling van een duurzame samenleving. Vandaag de dag werkt het bedrijf aan het terugbrengen van haar uitstoot naar netto nul voor 2050. Voor 2030 wil het bedrijf zijn energie voor 50% uit hernieuwbare bronnen halen. In 2040 moeten alle belangrijke locaties 100% hernieuwbare energie gebruiken. Daarnaast focussen de productievestigingen ook op het besparen van water en het verminderen van het gebruik van gevaarlijke stoffen. Ricoh’s service voor het reviseren van printers maakt steeds minder gebruik van hulpbronnen, energie en grondstoffen.
Klanten ondersteunen
Huib Kolen, Manager Product Marketing & Programs bij Ricoh Nederland, zegt: ‘Ricoh zet zich al tientallen jaren in voor het ontwikkelen van duurzame en verantwoorde best practices in de grafimediamarkt. We zijn blij dat we deze prestigieuze branche-erkenning ontvangen voor onze inzet en toewijding. We kijken ernaar uit om vooruitgang te blijven boeken en onze targets te blijven halen. Zo ondersteunen we onze klanten om hun operationele omgevingen duurzaam en efficiënt te maken en succes te laten boeken.’
Foto boven: Koji Miyao, President Ricoh Graphic Communications en Senior Corporate Officer (links) neemt de award in ontvangst van German Sacristan, Director Production Group bij Keypoint Intelligence (rechts).
Bron: Ricoh
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief