‘50 Shades of Ginger’-kleurenindex op Redhead Days Festival in Tilburg
Op het Redhead Days Festival, dat van vrijdag 25 tot en met zondag 27 augustus plaatsvond, presenteerde Roland DG zijn '50 Shades of Ginger'-kleurenindex. Duizenden mensen kwamen in het centrum van Tilburg bijeen om tijdens het grootste roodharigenfestival ter wereld samen de schoonheid van rood haar te vieren.
Roland DG organiseerde de allereerste ‘rode’ loper-ervaring van het evenement waar festivalbezoekers een foto konden maken met hun perfecte haarmatch tegen de ‘50 Shades of Red’-fotomuur. Met behulp van TrueVIS-kleurendruktechnologie creëerde het merk 50 unieke tinten levendig rood en oranje om een kleurenkaart te maken die het enorme spectrum aan rood haar weergeeft.
Bovendien ontwierp en drukte het merk voor het evenement van dit jaar een scala aan grootformaat bewegwijzering, waaronder decoratie van de entreegebieden van het Spoorpark, bezoekerstenten en de beroemde Kempentoren. Bezoekers konden de grootformaatprinting van Roland DG in actie zien in de speciale tent van het merk ter plaatse, en ontvingen gratis bedrukte merchandise.
‘We zijn blij met de succesvolle lancering van TrueVIS-kleur op het Redhead Days Festival van dit jaar, vooral wat betreft het tentoonstellen van prachtige tinten rood en oranje’, zegt René van der Weijde, Head of Sales Benelux bij Roland DG. Het was fantastisch om te zien hoe hard werken wordt beloond voor een speciaal doel en om te zien hoe zoveel roodharigen samen hun individualiteit vieren!’
Madelon Thijs, Marketing Manager bij DIMIX: ‘Het was een voorrecht om dit jaar met Roland DG samen te werken op het festival in Tilburg. Het team vond het erg leuk om de krachten te bundelen met lokale leveranciers, terwijl we samenwerkten om de schoonheid van rode haartinten te laten zien via het TrueVIS print- en knipassortiment.’
‘Zoals voorspeld was het Redhead Days Festival dit jaar een fenomenaal evenement voor alle betrokkenen’, zegt Bart Rouwenhorst, oprichter van het Redhead Days Festival. ‘Het was een genot om naast Roland DG, hoofdsponsor van het evenement, te staan en getuige te zijn van de kracht van het ten goede gebruiken van technologie. Roodharigen kwamen van over de hele wereld, waarvan velen voor het eerst hun unieke rode tint vonden via Rolands ‘50 Shades of Ginger’-campagne. Het was geweldig om te zien dat iedereen van het evenement genoten heeft, vooral de roodharigen die centraal stonden tijdens dit geweldige initiatief!’
Om zijn TrueVIS-kleurtechnologie onder de aandacht te brengen, lanceerde Roland DG op Wereld Roodharigendag (26 mei 2023) een “Redhead Revolution” met zijn ‘50 Shades of Ginger’-campagne. ‘Niemand begrijpt de nuances van rode en oranje tinten beter dan roodharigen en de term “ginger” is simpelweg niet breed genoeg om de diversiteit van rood haar weer te geven, aldus het bedrijf. ‘Daarom werd de '50 Shades of Ginger'-campagne geboren, die roodharigen helpt om eindelijk hun perfecte schaduw vinden.’
Geen nieuws missen?