Drukwerkdeal.nl wint Experimentation Culture Award
Online drukwerkprovider Drukwerkdeal.nl heeft de prestigieuze Experimentation Culture Award gewonnen in de categorie 'Organization Wide'. ‘Deze erkenning is een eerbetoon aan onze toewijding om door uitgebreid testen en experimenteren de klantervaring continu te verbeteren’, zegt het bedrijf.
De Experimentation Culture Awards zijn in 2020 begonnen als een evenement om wereldwijd een cultuur van experimenteren te promoten. De jury kende Drukwerkdeal.nl de prijs toe omdat het niet alleen het aantal experimenten wist te verhogen, maar ook de kwaliteit van die experimenten bleef verbeteren.
Testprogramma
In het afgelopen jaar heeft Drukwerkdeal.nl flink geïnvesteerd in haar testprogramma, waarbij honderden experimenten zijn uitgevoerd om de klantbeleving te verbeteren. Deze experimenten hebben geleid tot belangrijke verbeteringen, zoals het optimaliseren van de zoekmachine op de website, het vereenvoudigen van het proces om producten samen te stellen en het verminderen van afleiding tijdens de check-out.
‘Wat ons onderscheidt, is onze aanpak om kennis te decentraliseren’, zegt Ellen van Hemert, Chief Product Officer van Drukwerkdeal.nl. ‘De samenwerking tussen de experimentation lead, het customer experience team, de product owners, developers en de ondersteuning van marketing, product management en leadership heeft ons in staat gesteld om deze prestatie te leveren.’
Drukwerkdeal.nl heeft o.a. een interne website waar het team learnings deelt en waar de hele organisatie kan stemmen op 'Which test won', wat bijdraagt aan de cultuur van continue verbetering. Dit draagt volgens het bedrijf bij aan de ambitie om te blijven groeien door steeds meer mensen in de organisatie in staat te stellen om experimenten uit te voeren.
Roderik Peeters, Experimentation Lead bij Drukwerkdeal.nl, is gevraagd om volgend jaar plaats te nemen in de vakjury van de Experimentation Culture Awards.
Geen nieuws missen?