Abonneren  Inloggen

Superdikke Vakdag-editie

28 september 2021

En ja, het kan weer! Netwerken op de Vakdag Print & Sign op 12 oktober in het NBC in Nieuwegein. De meer dan 100 pagina’s dikke PRINTmatters besteedt daar uiteraard veel aandacht aan. Dit evenement mag je niet missen. Zorg dat je er bij bent en schrijf je gratis in op vakdagprintensign.nl.

In Vakdag-editie van PRINTmatters besteden we een kwart van de 108 pagina’s aan de Vakdag Print & Sign, maar de resterende pagina’s zijn opnieuw gevuld met inspirerende artikelen. Zo interviewden we de directie van Binderij Van Wijk in Utrecht die optimistisch is over de boekenmarkt. Een andere optimist, de Rotterdammer Edwin Veekens van Veenman+, vertelt over zijn communicatie-onderneming en uitgeverij waarbij print een belangrijke rol speelt. Hij vindt dat de printwereld last heeft van een calimero-complex.

Inkjet

Een belangwekkend artikel komt van de hand van inkjetspecialist Cees Rem. Hij is er van overtuigd dat het nu tijd is voor drukkers om zich te verdiepen in inkjet. Offset zit aan het eind van de lifecycle, terwijl inkjet pas begint en nu al gelijkwaardige kwaliteit levert. In een uitgebreid artikel beschrijft hij de 5 uitdagingen die spelen bij investeren in inkjet. Rem presenteert zijn visie ook op de Vakdag Print & Sign tijdens een parallelsessie. Inschrijven voor zijn sessie kan na registratie voor de Vakdag.

Print.com

PRINTmatters sprak met ondernemer Marco Aarnink die vertelde dat er bij Print.com ondertussen al 300 mensen werken. Zijn besloten webapp, die speciaal gebouwd is voor zogenoemde frequent-flyers; resellers, reclamebureaus, designers, inhouse marketeers, signmakers en drukkerijen groeit lekker door. In het gesprek waar ook Juriaan van Beelen, chief co-creation bij Print.com, aanwezig was ging het naast co-creatie ook over de groei in eigen productie. Zo’n 70% wordt in eigen ondernemingen geproduceerd. Voor de overige productie werken ze graag samen met andere specialisten.

Millennials

Het aantal vacatures groeit, wat duidt op een gezonde markt. Er is echter één maar: er is een tekort aan vakmensen. Eén van de uitdagingen is het vullen van de arbeidsplaatsen met de nieuwe generaties Generatie Z en de Millennials. Generatiespecialist Heleen Ernst schreef samen met senior salestrainer Harro Willemsen een inzichtelijk verhaal over de uitdagingen die gepaard gaan met het werven van deze nieuwe generaties.

Tekort aan vakmensen

Als je meer wil weten over die generatie-problematiek, kom dan naar de Vakdag Print & Sign. Heleen Ernst presenteert daar haar visie op de generatie-ontwikkelingen, nadat econoom, onderzoeker Richard van Hoorn zijn eerste bevindingen deelt over en onderzoek over het tekort aan vakmensen in de branche. Na registratie voor de Vakdag kun je je inschrijven voor deze parallelsessie.

Drukbedrijf.nl

Er staat nog veel meer in deze lekkere editie over de printwereld, zoals de groei bij het Amsterdamse Drukbedrijf.nl, de bewezen kracht van de print-advertenties, Schur Flexibles TSO over verantwoord stoffengebruik, de nieuwe inktmengerij van AtéCé Graphic Products, reclamebureau Zuiderlicht over papier en uiteraard uitgebreide informatie over de signbeurs FESPA in Amsterdam.

Deze editie ook lezen? Probeer dan eens een proefabonnement PRINTmatters via onderstaande button.

Vraag een proefabonnement aan