Abonneren  Inloggen
Van onze partner Print.com zet in op breed én diep productaanbod

Print.com zet in op breed én diep productaanbod

28 september 2021

Drukwerk bij verschillende of onbekende leveranciers bestellen heeft voor- en nadelen. De online keuze is reuze, maar de kwaliteit en minimale oplage kan per leverancier sterk verschillen. Ook kost op meerdere plekken een bestelling plaatsen en vervolgens in de gaten houden veel extra tijd. Met deze uitdaging in het achterhoofd werd de Print.com-webapp ontworpen. In deze gesloten bestelomgeving kunnen grafisch professionals in twee stappen zowel traditioneel drukwerk als sign, textiel en giveaways bestellen. De webapp bevat ondertussen 500+ producten en blijft groeien, waardoor het aanbod wekelijks breder en dieper wordt.

Co-creëren en inspireren

Het assortiment uitbouwen aan de hand van de wishlist van klanten, een werkwijze die voortkomt uit het co-creatie-DNA van Print.com, zorgt automatisch voor de nodige diversiteit. Zo werd de groeiende vraag naar bedrukte kleding onlangs beantwoord met het toevoegen van polo's, t-shirts en hoodies. Uit een andere hoek werd juist een grote behoefte aan behang plus de bijbehorende accessoires gesignaleerd, dus ook zulke producten zijn verkrijgbaar in de bestelomgeving. "Maar co-creëren werkt twee kanten op", stelt Marco Aarnink (Captain van Print.com). "Enerzijds draait het om luisteren naar bestaande wensen, maarwe proberen mensen ook te inspireren met producten waar ze misschien nog niet aan gedacht hebben. Denk bijvoorbeeld aan gegraveerde borrelplanken, geschenktassen van groeipapier of proseccoflesjes met eetbaar bladgoud. Zo kunnen professionals hun klanten voorzien van alle drukwerkbasics én hen verrassen met originele producten met een 'twist'. Print draait tenslotte voor een belangrijk deel om beleving."

De diepte in

Ook als je graag veel keuze wilt hebben binnen bepaalde productgroepen ben je bij Print.com aan het goede adres. Naast ‘losse’ producten worden er namelijk ook geregeld volledige categorieën toegevoegd aan de webapp. Zo bestaat de categorie ‘verpakken’ uit allerlei soorten verpakkingsproducten voor uiteenlopende branches en doeleinden. Professionals met klanten in de horeca kunnen bijvoorbeeld kiezen uit tientallen voedselverpakkingen, waaronder luxe foodboxen, vetvrij papier en smoothiebekers. Maar ook de geschenk- en verzendverpakkingen zijn ruim vertegenwoordigd binnen deze categorie. Van bedrukt lint, cadeaupapier en luxe magneetdozen tot brievenbusdozen, kartonnen enveloppen en monsterzakken.

Over de Print.com-webapp

In de webapplicatie van Print.com bestel je in twee stappen print, sign, textiel en giveaways. Ook voor maatwerk, bijzondere materialen en unieke afwerkingen ben je hier aan het goede adres. Nog geen toegang tot de webapp? Meld je aan via print.com/webapp.