Abonneren  Inloggen

Offline communicatiemiddelen blijven belangrijk voor bedrijven

30 augustus 2021

Bedrukte verzenddozen, klassiek briefpapier en een bedrukt bord voor aan de gevel van het bedrijfspand blijven van groot belang voor veel bedrijven. Opvallend, daar bedrijven steeds meer inzetten op online marketing. Juist de mix van het toepassen van online- en offline communicatiekanalen zorgt voor een goede naamsbekendheid en verbeterde betrouwbaarheid van de organisatie. Dit is ook wat men leert tijdens de NIMA opleiding communicatie. Bij een opleiding als hbo marketing en communicatie worden de verschillende communicatiekanalen uitgelicht. Tijdens het werkzame leven van een communicatie adviseur is het vervolgens zaak om de juiste mix van deze kanalen te vinden.

Promotioneel

Bedrukte communicatiemiddelen verbeteren naamsbekendheid 

Door als bedrijf in te zetten op bedrukte communicatiemiddelen verbeter je de naamsbekendheid van de organisatie. Een bedrukte verzenddoos belandt bij veel mensen niet direct in de papierbak. Vaak blijft deze nog even op tafel of op kantoor liggen. Wanneer klanten vervolgens bezoekers over de vloer krijgen, zullen deze de verzenddoos mogelijk opmerken. De kans bestaat dat zij informeren wat voor producten je bedrijf aanbiedt, of dat zij thuis nog eens op de naam van je bedrijf zoeken. Belangrijk is logischerwijs wel, dat de verzenddoos opvalt. 

Communicatiemiddelen met bedrukking ogen professioneler 

Niet alleen kunnen bedrukte communicatiemiddelen de naamsbekendheid van de organisatie verbeteren. Ook ogen dergelijke communicatiemiddelen vaak professioneler. Iets wat de reputatie van je bedrijf ten goede komt. Het is voor consumenten een feestje, wanneer de verpakking er direct goed uitziet. De kans dat een verpakking bijblijft bij consumenten vergroot de kans dat zij later nog eens een product bij je bestellen. Op deze manier verdient de keuze voor bedrukte communicatiemiddelen zichzelf al snel weer terug. Er zijn een groot aantal bedrijven die deze bedrukte vouwdozen en vergelijkbare communicatiemiddelen aanbieden. 

Combineer offline met online als bedrijf 

Het is belangrijk om de offline bedrukte communicatiemiddelen te combineren met online mogelijkheden. Denk aan de mogelijkheid om advertentieruimte te kopen bij een zoekmachine, de optie om te adverteren via sociale kanalen als Facebook en Instagram, enzovoorts. Neem als bedrijf een communicatie professional in dienst of leidt het bestaande personeel op door hen een opleiding aan te bieden. Bij het volgen van een communicatie opleiding kan gekozen worden voor klassikale lessen, maar ook voor een thuisstudie. Het voordeel van een thuisstudie is dat men de opleiding kan volgen naast een vaste baan. Het niveau van deze thuisopleidingen is bepaald niet minder, wanneer je voor een NIMA opleiding kiest.