Abonneren  Inloggen

Man Print & Sign wil groeien in DTG-markt

2 juli 2021

Man Print & Sign in het Noord-Hollandse De Rijp ziet nieuwe mogelijkheden en groeikansen in de markt van textielbedrukking. De totaalleverancier voor print en sign breidt het assortiment daarom uit met direct-to-garment (DTG) printers van Ricoh.

Textielprinter

De recente installatie van de Ricoh Ri2000 textielprinter in de showroom markeert het nieuwe partnerschap tussen beide bedrijven. ‘We groeien weer gestaag’, stelt directeur/eigenaar René Man tevreden vast. ‘De print- en sign-markt biedt nog volop groeipotentieel. En textielbedrukking gaat daar een steeds grotere rol in spelen. Bedrijven en organisaties hebben de afgelopen jaren de mogelijkheden ontdekt om auto’s en bijvoorbeeld ook wanden van een eigen bedrukking te laten voorzien. Dat gaat zich verder uitbreiden naar shirtjes, schoenen en andere kledingstukken. Daar spelen wij op in door nu ons portfolio te verbreden met de direct-to-garment (DTG) printers van Ricoh.’

Hoge productiviteit

‘Schoenen, petjes, mouwen en bijvoorbeeld mondkapjes kunnen uiterst efficiënt en in hoge kwaliteit worden bedrukt.’ vertelt Graddus Pott Hofstede, bij Ricoh Nederland verantwoordelijk voor de DTG-markt. De magnetische inlegplaten laten zich snel en eenvoudig wisselen, zodat de productiviteit van de DTG printers hoog blijft. De intuïtieve Colorgate software zorgt voor makkelijke aansturing.

Ricoh Ri2000

René Man heeft hoge verwachtingen van met name het topmodel uit de Ricoh-reeks, de Ri2000. ‘Het is een zeer robuuste machine met een hoge productiesnelheid, die ook grotere printvolumes goed aankan. Daardoor is deze printer niet alleen geschikt voor print- en sign-bedrijven, maar zie ik ook nieuwe mogelijkheden in bijvoorbeeld de mode-industrie.’

‘Tijd om weer te groeien’

‘We hebben al wel ervaring in de DTG markt, maar nu zetten we met Ricoh graag een volgende stap’, aldus René Man. Hij grijpt Sign2Com aan om de Ricoh Ri2000 aan het publiek te tonen en de mogelijkheden te demonstreren: ‘Het is tijd om weer te groeien.’