Abonneren  Inloggen

Uitgevers schrappen consumententitels

17 mei 2021

Hearst Netherlands stopt met het uitgeven van 8 van de 20 merken uit hun portfolio, waaronder Esquire, Vogue en Glamour.

Stroomversnelling door COVID-19

De directie van Hearst Netherlands geeft op hun site een toelichting: ‘Eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie zijn door de COVID-19 pandemie in een stroomversnelling geraakt. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen, moet Hearst Netherlands transformeren.’

Merkfocus

De uitgeverij wil met de reorganisatie meer merkfcous aanbrengen. Dit gaat gepaard met het verkleinen van het portfolio. In Nederland worden momenteel 20 merken uitgegeven. Hearst stopt in Nederland met het uitgeven van 8 merken.

Van onderstaande 5 merken zal de uitgeeflicentie worden beëindigd.

  • National Geographic Traveler (reguliere edities en National Geographic specials blijven bij Hearst)
  • Elle Eten.nl
  • Vogue
  • Vogue Living
  • Glamour

Condé Nast, eigenaar van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour is van plan om de merken via een nieuwe partner uit te geven in Nederland.

Van de volgende 3 merken worden de activiteiten beëindigd.

  • Esquire
  • Designer Vintage
  • Fiscalert