Abonneren  Inloggen

Positieve energie bij Multicopy Den Haag

20 april 2021

De coronacrisis hakt er bij veel ondernemingen nog steeds flink in. Ook bij print- en signbedrijven. We spreken er over met Jos Erkamp, directeur/eigenaar van de Multicopy-vestiging in Den Haag.

Jos Erkamp, directeur/eigenaar van Multicopy | Den Haag

‘We zitten nu op een omzet van ongeveer 60% als je het vergelijkt met wat we deden voor de coronacrisis. Zoals bij vele grafimediabedrijven zie je bij elke lockdown een reactie met een effect op de omzet. Vorig jaar hadden we een redelijke compensatie op weggevallen werkzaamheden, zoals als vloerstickers en bewegwijzering. Dat wordt weer minder, nu de opening nadert. Wat opvalt is dat er momenteel iets meer positieve energie is onder de klanten. Ze willen weer acties op touw zetten voor het moment dat de markt opent.’

Laagdrempelig

Erkamp zit met zijn bedrijf op een mooie en bereikbare locatie, naast de Koninklijke Stallen in de binnenstad van Den Haag. Van afstand herkenbaar aan de belettering en de wapperende beachflag voor de deur. Er is voldoende aanloop. ‘Dankzij de laagdrempelige en bekende naam Multicopy nemen mensen die print- of drukwerk nodig hebben vaak zelf al contact op of lopen onze zaak binnen. Bij zo’n eerste contact is het aan ons om meteen uit te leggen wat we nog meer voor ze kunnen betekenen. We hebben niet voor niets de toevoeging The Communication Company.’

Campagnes

Daarnaast maakt hij graag gebruik van de service van de franchisegever. ‘Van daaruit worden onder meer campagnes uitgewerkt en voorbereid, waarna wij na wat aanpassingen de boodschap naar onze klanten en prospects laten gaan. Ondernemers die geen lid zijn van zo’n club moeten dat zelf uitdenken. Ik weet dat dat dan vaak op de lange baan wordt geschoven door de waan van de dag.’

Vliegende vogel

Erkamp werkt samen met zijn team voor een divers klantenbestand. ‘Dat gaat van ambassades, overheid, mkb tot en met de horeca. En ik ben er van overtuigd dat je moet zorgen dat je in beeld blijft. Zo pak ik bij zo veel mogelijk situaties, zoals besprekingen en orderleveringen, de fiets om even een kort praatje te maken met de klant. Dat werkt. En als het kan ook nog even binnenlopen bij de buren, want een vliegende vogel vindt altijd wat.’