Abonneren  Inloggen

104 jaar print matters

3 maart 2021

De titel PRINTmatters bestaat 12 ½ jaar. Het is altijd goed om even stil te staan bij ‘jubileummomenten’. Zeker als die titel een ziel bevat van 104 jaar. Velen weten het nog: in oktober 2018 ging de toen 101-jarige titel Graficus door in/als PRINTmatters.

PRINTmatters startte eind van de zomer in 2008 als blad ‘over de passie voor print- en drukwerk’. De formule, uitgegeven door ManagementMedia richtte zich op drukwerkinkopers en marketeers. Dezelfde redactie produceerde al jaren de titel Graficus, dat zich richtte op management en personeel bij grafische bedrijven. In oktober 2018 besloot de uitgever de titels samen te voegen. Dat besluit ging gepaard met de nodige lef. Want je moet het maar durven, om een jaar na het 100-jarige jubileum, een ijzersterke naam als Graficus te laten verdwijnen.

Grafische genen en een hart voor print

De titel verdween, maar de genen leefden voort. Wij geloofden er toen in en geloven er nog in. Een titel over de rol van print in de wereld van de visuele communicatie. Eigenlijk moet je nu spreken over een platform met internet, socials en een Vakdag, met grafische genen en een hart voor print. Namens alle PRINTmatters-collega’s wensen wij al onze lezers, site- en Vakdagbezoekers en onze partners nog vele jaren print-inspiratie. Print matters!

 

PRINTmatters lezen?

Word abonnee