Abonneren  Inloggen

Waardering voor print blijft

19 januari 2021

De NOM Print Monitor met daarin de bereikscijfers van dagbladen en magazines toont een consistent beeld van het bereik van print magazines.

Lezers blijven print magazines trouw. Op 14 januari werd de laatste NOM Print Monitor gepubliceerd. Hierin staan de bereikscijfers van periode Q4 2019 t/m Q3 2020. In diverse magazinecategorieën zijn stijgingen zichtbaar.

In totaal bereiken print magazines maar liefst 10,5 miljoen mensen. Dat is 72% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. Magazines worden voornamelijk veel gelezen door vrouwen, 50-plussers en welstandigen. Benieuwd naar overige bereikscijfers en doelgroepen? Bekijk ze hier.

Hoogste bereik

De 5 magazines met het hoogste bereik zijn:

  • Kampioen (4,6 miljoen)
  • Donald Duck (1,5 miljoen)
  • Libelle (1,4 miljoen)
  • LINDA. (1,1 miljoen)
  • Vrouw (0,9 miljoen)

NOM Print Monitor

De cijfers uit de NOM Print Monitor zijn gebaseerd op de resultaten van een onderzoek onder 17.341 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend print edities van magazines. Een volledig overzicht van de bereikscijfers is aan te vragen via het NOM Dashboard.