Abonneren  Inloggen

Dutch Design Week primeur voor Packadore Collective

19 oktober 2020

De Dutch Design Week is vanwege Covid-19 alleen digitaal te bezoeken, tot 25 oktober. Een van de initiatieven is Packadore, een samenwerking tussen SGK Anthem, Vrijdag Premium Printing, Generous Minds, Neurensics, Kurz en Merck. Deze ondernemingen slaan de handen ineen om zowel aantrekkelijke als duurzame verpakkingsoplossingen te ontwerpen en te implementeren.

Packadore Collective is een collectief van ontwerpers, onderzoekers en producenten verenigd vanuit een gemeenschappelijke doelstelling: merken helpen hun globale voetafdruk te verkleinen. Iedere partner werkt vanuit zijn unieke competenties mee om in gezamenlijkheid de verpakkingservaring voor de consument te verbeteren en deze tegelijkertijd door het doolhof van de circulaire economie te leiden.

Ter voorbereiding van de introductie van het collectief legde Packadore Collective zich toe op het thema 'de nieuwe intimiteit' als onderdeel van de Dutch Design Week. Ook kijken de betrokken ondernemingen naar de verschillende manieren waarop design merken en consumenten met elkaar kan verbinden en met de wereld om hen heen. Verpakkingsdesign is volgens de initiatiefnemers van onschatbare waarde om intiemere relaties aan te gaan met consumenten en kan tastbare oplossingen bieden in het streven naar een betere wereld.

De tentoonstelling van Packadore Collective tijdens de Dutch Design Week, die de naam 'Brains that buy green' meekreeg, combineert innovatief conceptdesign met consumentgericht neurologisch onderzoek om tot een reeks aantrekkelijke en duurzame verpakkingsinnovaties te komen.

Bekijk hier de tentoonstelling op de Dutch Design Week of neem contact op met het team via hun website.