Terug naar overzicht

Creatie
aeroprint, drukkerij, print, papyrus

Drukkerij Aeroprint organiseert Return to print

Op 10 september organiseert Drukkerij Aeroprint samen met Papyrus Benelux een hybride bijeenkomst, live en virtueel. Het real live en online event Return to print richt zich op ‘ontwerpers, merken en mensen die van papier houden’.

  • 2 sep 2020

Erwin Koerts (foto), directeur van Drukkerij Aeroprint in Ouderkerk aan de Amstel, over het initiatief: ‘We zien het als een kleine bijeenkomst, maar wel hybride. In “real-life" en online, gericht op ontwerpers, merken en mensen die van papier houden. Belangrijk is om te duiden wat de plaats is van print in de moderne communicatie mix en hoe we in deze snel digitaliserende samenleving print kunnen blijven inzetten.’

Drukwerk geeft echt gevoel

‘De coronacrisis heeft ons laten zien dat we als mensen kwetsbaar zijn. Uit elkaar blijven, virtueel samen komen, thuiswerken zonder collega's om je heen. Maar de crisis heeft ook laten zien dat we behoefte hebben aan echt. Echt contact. Echt gevoel. Echte aanraking. En dat is precies wat we met drukwerk doen.’

Kans voor voelbare en betrouwbare communicatie?

‘Daarom gaan we, nu we op anderhalve meter weer samen mogen komen, praten over exact die aspecten. We laten de experts aan het woord die ons kunnen duiden wat de plek van drukwerk kan zijn in een snel "virtualiserende" wereld. Moeten we ons zorgen maken of is juist dit de lang verwachte kans voor de zoektocht naar echte, voelbare, betrouwbare communicatie?’

Verpakking en print in de communicatiemix

Begin deze week maakte Koerts de eerste spreker bekend van het event dat op 10 september om 14.00 uur start. Olga Munroe is hoofd van het Retail Institute bij de Britse Leeds Beckett University. Dat onderzoekscentrum is gespecialiseerd in retail innovatie en consumentengedrag. Bij dit event gaat zij in op de rol van verpakking en print binnen de huidige communicatiemix.

Interessante cijfers en leuke cases

Als tweede spreker staat Jos Steutelings op de rol. Hij is directeur van het Het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie. Een netwerkorganisatie die zich focust op technologische en business innovatie binnen de grafische sector.

Steutelings vertelt over rol van drukwerk in de moderne marketing mix: 'Het belang van drukwerk is in onze (over)gedigitaliseerde maatschappij misschien een beetje ondergesneeuwd. Er is zeker een verkeerde perceptie rond drukwerk en dit op verschillende vlakken. In deze sessie toont VIGC aan dat drukwerk dat op de juiste manier wordt ingezet een enorme meerwaarde heeft in de (digitale) communicatiemix. Aan de hand van interessante cijfers en leuke cases ben je op het einde van de presentatie helemaal ‘into print’!'

 

Inschrijven kan via www.returntoprint.nl