Inloggen

Colruyt supermarkt: Minder folders, meer resultaat

27 augustus 2020
Premium

De ‘Colruyt-case’ gaf een opmerkelijke twist aan de Intergraf-bijeenkomst ter bescherming van ongeadresseerd huis-aan-huis-drukwerk. Jo Van De Weghe, sales & marketingdirecteur bij het Belgische Symeta vertelde dat het inruilen van 4,7 miljoen ongeadresseerde dikke 32-pagina brochures voor 2,4 miljoen gepersonaliseerde, 4-pagina-folders leidde tot 6 procent meer omzet in de winkels.

Jo Van De Weghe is sales & marketingdirecteur bij Symeta, het onderdeel van de Colruyt Group dat gespecialiseerd is in direct mail en documentoplossingen. Deze expertise stelt Symeta overigens niet alleen ten dienste van Colruyt, maar ook van andere partijen, variërend van jeansproducenten tot reisbureaus en zelfs concurrenten van Colruyt. Van De Weghe deed de Colruyt-case uit de doeken tijdens een congres van Intergraf, de Europese koepel van grafische brancheorganisaties.



Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!

Gratis registreren Abonneer direct