Abonneren  Inloggen

Webinar-serie Mimaki over sign-, textiel- en industrieel printen

23 juni 2020

Met de virtuele Mimaki Live Events heeft de fabrikant van inkjetprinters tot doel het delen van de negatieve corona-impact en kansen te schetsen voor de periode na COVID-19. Het eerste webinar over productie van sign-uitingen is op 30 juni.

Deze serie volgt op een eerdere in maart en april dit jaar. Voortbouwend op het succes daarvan heeft Mimaki een driedaags programma gecreëerd met drie marktgerichte virtuele evenementen: de eerste ‘Sign Graphics’ is op 30 juni 2020, de tweede ‘Textiles' is op 14 juli en de derde ‘Industrial Printing’ vindt plaats op 27 augustus 2020.

COVID-19 ervaringen delen

Elk evenement biedt een platform voor vertegenwoordigers, klanten en leveranciers van Mimaki om de impact te bespreken die de COVID-19-crisis heeft gehad op hun bedrijf en de bredere industrie, en om hun ervaringen, uitdagingen en succesverhalen te delen. ‘COVID-19 heeft ongetwijfeld een negatieve impact op veel bedrijven, maar veel van onze klanten en branchegenoten hebben in deze uitdagende tijd manieren weten te vinden om zaken te blijven doen en zelfs hun lokale gemeenschappen te ondersteunen. Hun verhalen zijn ongelooflijk inspirerend,’ zegt Danna Drion, senior marketing manager bij Mimaki Europe.

Nieuw zakelijk landschap

‘Ons doel is om te laten zien hoe creatieve en vindingrijke bedrijven in de grafische industrie zijn geconfronteerd met een wereldwijde crisis. Door middel van deze verhalen en de bredere evenementenprogramma's hopen we onze bijdrage te leveren om deze ongelooflijk hardnekkige en veerkrachtige industrie nieuw leven in te blazen en drukkers te ondersteunen bij het navigeren door een nieuw zakelijk landschap.’ De Mimaki Live-evenementen zullen een groot aantal paneldiscussies, opiniepeilingen, live chats en Q & A's bevatten, allemaal ontworpen om belangrijke, actuele discussies op gang te brengen en informatie en advies te delen binnen de print-gemeenschap.

Nieuwe manier van zaken doen

Drion concludeert: ‘Deze ongekende tijd heeft de manier waarop we zaken doen veranderd, mogelijk voor de lange termijn. Een van de belangrijkste dingen die we nu moeten doen, is het vinden van nieuwe manieren om als bedrijfstak verbinding te maken en te communiceren. Virtuele evenementen, zoals de Mimaki Live-serie, bieden de mogelijkheid om dat te doen en we kijken ernaar uit om opnieuw contact te kunnen leggen met ons hele klanten- en partnernetwerk en een aantal cruciale discussies te kunnen starten over hoe de industrie zich ontwikkelt van hier.’

Ga naar www.mimakieurope.com/mimaki-live-event om u in te schrijven voor de Mimaki Live-evenementenserie.

Ook interessant, 24 juni: Print4All conference over de drukkerij van de toekomst.