Abonneren  Inloggen

Massaal aan de fotoboeken

1 april 2020

Een aantal grafimediabedrijven heeft het in de coronaperiode drukker dan normaal. Eerder zagen we al een bericht van Reclameland waarin het meldde het druk te hebben met al het afstand-drukwerk. Maar ook producenten van fotoboeken, zoals Fotofabriek, hebben het drukker.

Ondanks dat vakanties, weekendjes weg, trouwerijen en verjaardagen zijn afgelast, worden er massaal fotoboeken gemaakt, meldt managersonline.nl. Richard Westra, marketing manager bij Fotofabriek in Groningen: ‘We merken dat onze klanten hun extra tijd juist nu benutten om hun oude foto’s van zolder te halen en nog dat ene fotoboek te maken waar ze normaal maar niet aan toekomen. Zo is het aantal gestarte projecten in het ontwerpprogramma met 43 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Een fotoboek maken kan soms een tijdrovende klus zijn, wat het een perfecte remedie maakt tegen verveling.’

Ook meer kaarten en chocoladewikkels

Naast een stijging in het aantal fotoboeken dat wordt besteld, is er ook een duidelijke stijging te zien in de verkoop van kaarten en chocolade met een gepersonaliseerde wikkel. Mensen willen in deze tijd elkaar een hart onder de riem steken, om op die manier te laten weten dat zij aan elkaar denken.

Fotoboeken en afstandsdrukwerk zijn de hardlopers in de coronaperiode.
https://printmatters.nl/nieuws/2020/03/26/afstand-drukwerk-is-noodzaak-in-deze-corona-periode