Terug naar overzicht

Verpakken

Richard Rensen stopt als ceo van Zolemba

Richard Rensen (r) stopt per 1 februari 2020 als ceo van Zolemba. Hij draagt de leiding over aan Marthijn Kieneker als nieuwe ceo van Zolemba.

  • 27 jan 2020

Als ondernemer heeft Rensen (r) zich de afgelopen jaren volledig gecommitteerd aan de groei van zijn bedrijf Zolemba. Zijn inspanningen zijn de afgelopen jaren dan ook beloond met maar liefst 4 FD Gazellen Awards nominaties. Tevens is Zolemba in 2019 uitgeroepen als één van de winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds.    

Internationale ontwikkeling

Om de groei van de afgelopen jaren voort te kunnen zetten draagt hij per 1 februari de leiding over aan Marthijn Kieneker (l) als nieuwe ceo van Zolemba. Rensen: ‘Zolemba verkeert in een groeifase die uitdagingen biedt op het gebied van management, waarbij de brede expertise van Marthijn doeltreffend aansluit. Ik overhandig met groot vertrouwen de dagelijkse leiding aan Marthijn en zal mij bezighouden met mijn passie voor ondernemen met name op het gebied van International Business Development om zo de explosieve ontwikkeling van Zolemba te ondersteunen. Met het aantreden van Marthijn Kieneker legt Zolemba een stevig fundament om een toonaangevende speler te worden in de wereldwijde labelmarkt.’ 

9 Miljoen omzet en 40 werknemers

Zolemba is gericht op de productie en verkoop van onbedrukte en bedrukte labels, etiketten en stickers. Het bedrijf is ontstaan in juni 2017 uit een fusie van Labeldiscounter (onbedrukte labels) en EtiketXL (bedrukte labels). Zolemba biedt onbedrukte labels aan die van toepassing zijn op de bekende merken labelprinters Dymo, Brother, Zebra, Star en Seiko. Daarnaast biedt Zolemba ook bedrukte labels aan die volledig zijn afgestemd op het ontwerp van de klant. Zolemba heeft een omzet van omstreeks 9 miljoen euro en heeft 40 werknemers.