Inloggen

Memjet technologie in de iQ-Oval direct-to-garment textielprinter

15 januari 2020

Memjet kondigde op 14 januari aan dat MHM, een leverancier van apparatuur voor textieldruk, de DuraFlex-technologie van Memjet zal gebruiken in zijn iQ-Oval-pers voor textieldruk.

Uit het bericht:
Het partnerschap is de eerste textieltoepassing voor Memjet. Het bedrijf zorgt voor een vernieuwde en kant-en-klare oplossing voor het drukken op kleding, met de snelheid, kwaliteit en het gebruiksgemak die kledingfabrikanten nodig hebben om in een veranderende markt succesvol te zijn. MHM zal de ontwikkeling van deze nieuwe oplossing voorstellen tijdens Impressions Expo (vroegere ISS-conferentie) van 17 tot en met 19 januari in Long Beach, Californië.

iQ-Oval van MHM is een modulaire, veilige en gebruiksvriendelijke direct-to-garment drukpers. Dankzij de modulaire aard van de machine kan ze voor bijna elke productievereiste worden geconfigureerd en kan ze voor toekomstige groei worden uitgebreid. DuraFlex is de modulaire single-pass printoplossing van Memjet en beschikt over een grotere duurzaamheid, breedtes van A4 en A3 plus met een printkop voor vierkleurendruk, een snel datapad en modules die alle functies van de printkop bedienen.

‘Door de snelheid, eenvoud en betaalbaarheid van DuraFlex te combineren met de uitgebreide mogelijkheden van iQ-Oval verkrijgen we een hybride printoplossing met de kwaliteit en flexibiliteit die nodig is om te voldoen aan de eisen van direct-to-garment drukwerk vandaag en in de toekomst,’ zegt Russell Boa, senior vice president voor digitaal drukken in kleine oplagen bij Memjet.

Een geschiedenis van innovatie

Het Oostenrijkse MHM hanteert al sinds de oprichting in 1980 een innovatieve aanpak in de ontwikkeling van zeefdrukapparatuur voor textiel. Tegenwoordig levert het bedrijf verschillende installaties voor textielproductie bij klanten over de hele wereld.

Door de DuraFlex-technologie aan iQ-Oval toe te voegen, kunnen klanten van MHM de textielmarkt veranderen. In deze nieuwe markt, waar consumenten meer keuze in hun kleding verwachten, moeten kledingfabrikanten meer ontwerpen maken in kleinere oplagen.

Dankzij de digitale mogelijkheden van iQ-Oval kunnen fabrikanten snel kleine oplagen produceren om zo doeltreffend op deze trends in te spelen. Kleinere oplagen kunnen just-in-time worden geproduceerd, zodat men sneller kan leveren, en ook de afvalberg verkleinen die vaak gepaard gaat met de productie van grote hoeveelheden kleding die snel uit de mode raakt.

Betrouwbaarheid en gebruiksgemak

MHM heeft over de hele wereld klanten die 24/7 werken. Hoewel vele van deze bedrijven op digitaal drukken willen overstappen, is die overstap niet iets waar ze naar uitkijken omdat ze over onvoldoende technische expertise of middelen beschikken.

Dankzij de flexibiliteit van iQ-Oval in combinatie met de lange levensduur van de printkop van de DuraFlex-printtechnologie kunnen deze klanten naar digitaal drukken overstappen zonder zich zorgen te maken over een ongeplande uitvaltijd waarbij ze moeten wachten op technische ondersteuning.

‘De uptime van de printer is van levensbelang voor het succes van onze klanten,’ zegt Thomas Fröhlich, CEO bij MHM. ‘Maar vele van onze klanten hebben een beperkte technische kennis of werken in gebieden met beperkte technische middelen. Daarom kozen we voor DuraFlex. Door de combinatie van de lange levensduur van de printkop en het gemakkelijke onderhoud beschikken onze klanten over de middelen die ze nodig hebben om hoogwaardige producten te maken en zo aanhoudend succes te hebben in deze snel veranderende markt.’