Terug naar overzicht

Premium artikel Print

Betekent opt-in ook de nekslag voor lokale kranten?

De rechtbank Midden-Nederland heeft DPG Media B.V. (voorheen De Pers Groep) in het ongelijk gesteld in haar zaak tegen de Gemeente Utrecht. DPG wilde voorkomen dat de huis-aan-huiskrant Stadsblad Utrecht niet meer bij iedereen in de bus mag worden gedaan.

  • 17 dec 2019

Utrecht voert voor ongeadresseerd reclamedrukwerk én huis-aan-huis-kranten het opt-in systeem in per 2020. Dat wil zeggen dat er alleen folders en krantjes in de bus gedaan mogen worden bij bewoners die met een JA-sticker hebben aangegeven daar prijs op te stellen. Utrecht wijkt daarmee af van de al ingevoerde maatregel in Amsterdam, waar de maatregel alleen geldt voor reclamedrukwerk.

Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!