Terug naar overzicht

Print

Paragon Group neemt PostNL Communicatie Services over

Paragon Group (Paragon) en PostNL maakten 27 november bekend dat er een koopovereenkomst is getekend voor de overname van PostNL Communicatie Services door Paragon Customer Communications. De transactie, waarvan geen financiële details bekend zijn gemaakt, wordt naar verwachting voor eind 2019 afgerond. PostNL Communicatie Services gaat na de overname verder onder de naam Paragon Customer Communications.

  • 28 nov 2019

PostNL Communicatie Services werkt op de Nederlandse markt aan klantencommunicatie voort MKB. Het bedrijf verzorgt transactioneel drukwerk, direct mail en printing-on-demand. PostNL Communicatie Services bedient zo’n 1.500 grotere en MKB-bedrijven, waarvoor op jaarbasis ruim 150 miljoen mailpacks worden geproduceerd, verwerkt en uitgeleverd. PostNL Communicatie Services heeft circa 200 medewerkers in Berkel en Rodenrijs, Den Bosch en Apeldoorn. Paragon Group heeft vestigingen in de VS, Australië, Azië en de Europese landen België, Duitsland, Frankrijk, Groot Brittannië, Ierland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Spanje, Tsjechië en Zweden. In Nederland is een vestiging van Paragon Customer Communications in Alphen aan den Rijn.

Uitbreiding in Europa
Mike Gordon, ceo Paragon Customer Communications: ‘De overname van PostNL Communicatie Services is de volgende stap in de uitbreiding van onze strategische regiopositie in Europa. We heten het team van PostNL Communicatie Services van harte welkom bij Paragon en zijn blij met de extra toegevoegde waarde en expertise die zij voor onze klanten op de Nederlandse en Belgische markt inbrengen. Samen zorgen we voor een volgende slag in de klantcommunicatie, met een totaalaanbod van nog sterkere marketing-, communicatie- en technologieoplossingen.’

John Rogers, executive director corporate development: ‘PostNL Communicatie Services biedt een uitgelezen kans voor Paragon om de positie in de Benelux te versterken. De overname past naadloos in onze overnamestrategie en in ons streven om ons marktaanbod in heel Europa uit te breiden.’

Afstoten van niet-kernactiviteiten
Resi Becker, ceo PostNL Mail: ‘Door ons verder op onze kernactiviteiten te richten en niet-kernactiviteiten af te stoten, ondersteunen we de transformatie van PostNL als de logistieke dienstverlener voor post en e-commerce. PostNL Communicatie Services kan dankzij de overname door Paragon de eigen groeiambitie realiseren. Dit is dan ook de beste optie voor de business, de mensen en de klanten.’

PostNL Communicatie Services gaat na de overname verder onder de naam Paragon Customer Communications. Mieke Clark-Marsman, algemeen directeur PostNL Communicatie Services, en Ton Kalter, general manager Benelux, zijn benoemd in het executive committee.

Over Paragon Group
Paragon Group is een toonaangevende speler op het gebied van klantcommunicatie, -identificatie en grafische diensten. De groep realiseert een totale omzet van ruim € 1,1 miljard met meer dan 7500 medewerkers. Paragon Group combineert ervaring met de laatste innovaties op het gebied van de technologie en smart data.

Over Paragon Customer Communications (voorheen PostNL Communicatie Services)
Paragon Customer Communications bedient de markt via drie bedrijfsonderdelen: Customer Engagement Marketing, Transactional, Regulatory & BPO Services en Digital Customer Experience. De door Paragon geleverde ‘end-to-end’ klantcommunicatie is gebaseerd op sterke digitale technologie en op het beste gebruik van klantgegevens. Paragon Customer Communications streeft naar uitmuntende communicatie met haar klanten en wil die klanten met hun eigen klanten verbinden en de klantrelatie transformeren.

Over de verkopende partij PostNL
‘Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. We willen de favoriete bezorger zijn door het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. We vernieuwen door moderne logistiek, digitale toepassingen en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Van de PostNL-app en de postzegelcode tot duurzaam vervoer en stadslogistiek. Met 38.000 collega’s staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven.’ PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €2,8 miljard in 2018, waarvan 48% afkomstig uit e-commerce activiteiten.