Terug naar overzicht

Sign

Bo Gielen wint Tripa carwrap-designwedstrijd

Bo Gielen van Gielen Reclame in Valkenswaard is de winnaar van de carwrap-designwedstrijd die print- en signleverancier Tripa organiseerde. Zij vergaarde de meeste punten door onder meer de originele benadering van het thema natuur en toepassing van diverse materiaalkeuzes.

  • 15 nov 2019

Print- en signleverancier Tripa in Vianen vroeg designers om met een op de  natuur gebaseerd ontwerp een Audi A4 Avant S-line om te toveren tot iets heel opvallends. Uit alle aangeleverde ideeën is die van Bo Gielen gekozen. Dit design  wordt daadwerkelijk op de Audi aangebracht, waarna de auto vanaf eind november een aantal maanden gewrapt door Nederland zal rijden. Voor het ontwerp konden de designers een keuze maken uit de volgende materialen: printmedia: JT 10700 WG-BFG (basis materiaal); laminaat LF 10700 glans of mat serie (basis materiaal); ColourWrap (special effects) enMAClite 5700 serie (special effects).

Winnaars
De jury, bestaande uit Jelmen Lopatka (applicatie trainer Mactac), Frank Osterloh (sales manager graphics solutions Avery Dennison/Mactac), Marchel van der Camp (HP partner business manager Benelux LFP) en Robbert Delfos (hoofdredacteur PRINTmatters) kregen ruim 23 op natuur gebaseerde designs voorgeschoteld. Zij gaven punten aan de ontwerpen op basis van originaliteit, creativiteit, gebruik van beschikbare middelen en, zeer belangrijk, uitvoerbaarheid. De jury kwam tot een top drie; goud voor Bo Gielen, zilver voor Karolien Swets en brons voor Myrte Wijs. Gielen won Mactac media ter waarde van duizend euro, een wrapcursus van een dag en twee vrijkaartjes voor Naturalis. Swets won Mactac media ter waarde van vijfhonderd euro, een wrapcursus van een dag en twee vrijkaartjes voor Naturalis en de winaar van het brons krijgt Mactac media ter waarde van vijfhonderd euro en een wrapcursus van een dag voor twee personen.

Juryrapport
Het carwrap-ontwerp  van winnares Bo Gielen kreeg in het juryrapport de volgende omschrijving mee: er is echt slim over het ontwerp nagedacht, er zijn verschillende materiaalkeuzes verwerkt (als opgegeven in de opdracht), de logo’s zijn op de juiste manier verwerkt, de aangegeven lijntekening is op eigen initiatief aangepast met andere velgen en het geheel verbeeldt een originele benadering van het onderwerp natuur. Zij ontving de prijs en een mooie beker uit handen van Tripa-directeur Leon Arendsen (op de foto links).

De prijzen zijn aangeboden door Tripa in samenwerking met partners HP, Mactac, PRINTmatters en Wrapit carwrapping.