Terug naar overzicht

Premium artikel Verpakken

Deel 1: Philip Morris plaveit de weg naar digitaal bedrukte en veredelde vouwdoosjes

Philip Morris International wil haar vouwkartonnen verpakkingen zo snel mogelijk volledig digitaal kunnen bedrukken en veredelen. Onder eigen regie en in haar eigen R&D-centrum in het Zwitserse Neuchâtel plaveit de rookwarengigant de weg hier naartoe, uiteraard wel in samenwerking met grafische machinepartners. De kleuren worden al digitaal gedrukt, terwijl volop wordt geëxperimenteerd met volledig digitale veredeling. Lees in Deel 1 van deze miniserie hoe een branchevreemde multinational de grenzen van het digitaal drukken en veredelen van vouwkartonnen verpakkingen verlegt.

  • 8 nov 2019

Philip Morris International brengt steeds meer zogenaamde rookvrije producten op de markt. Rookvrij is een eufemistische en in sommige gevallen ook misleidende benaming voor rookproducten die de potentie hebben of zouden kunnen hebben om minder schadelijk te zijn voor de volksgezondheid dan klassieke rookproducten als sigaretten. Hoe dan ook: het uitdijende gamma rookvrije producten gaat gepaard met kleinere productieaantallen en kortere marktintroductietermijnen, waarbij offsetdruktechnieken economisch onwenselijk of zelfs onhaalbaar zijn.

Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!