Terug naar overzicht

Verpakken

Eshuis maakt striketiket met muziek

Al vier jaar maakt etikettendrukkerij Eshuis in Dalfsen speciale ‘strik’-etiketten voor de kerstflessen van Coca-Cola. Dit jaar voegt Coca-Cola Japan daar muziek aan toe.

  • 30 okt 2019

De Coca-Cola kersteditie flessen zijn op het eerste oog een normale Coca-Cola flessen met een label, maar dankzij een handigheidje is het label om te toveren tot een prachtige strik. Dit jaar gaat Coca-Cola Japan een stapje verder… Op elk label heeft Eshuis een unieke 12-cijferige code gedrukt. Wanneer deze code wordt ingevoerd op de website van Coca-Cola krijgt de Japanse consument toegang tot 25 kerstliedjes, gezongen door de populaire meidengroep Little Glee Monster. De dames van de band hebben ook een nummer individueel gezongen. Wanneer je de afzonderlijke delen afspeelt op verschillende apparaten, komt het nummer volledig samen. Dit moet het gevoel van samenhorigheid versterken tijdens de kerstdagen.

100 Miljoen labels

In de zomer begint Eshuis al met het produceren van deze labels, 100 miljoen stuks om precies te zijn. Wekenlang draait de machine om dit aantal strik labels te creëren. Een andere drukkerij bedrukt het materiaal, waarna Eshuis drie verschillende lagen samenvoegt tot de zogenaamde bow labels. Wij zijn de enige drukkerij in de wereld die dit label machinaal kan maken.

Op een filmpje op de website van Eshuis is te zien hoe dat gaat.