Terug naar overzicht

Print

MKB Nederland reageert op Ja/Ja-sticker

De brancheverenigingen van drukkers en folderdistributeurs lieten al duidelijk van zich horen in de strijd tegen de Ja/Ja-sticker. Nu het pleit zo’n beetje beslecht is, laat ook MKB Nederland van zich horen. Ramona van den Bosch, beleidssecretaris consumentenzaken, noemt de Ja/Ja-sticker ‘ingewikkeld, omslachtig én slecht voor ondernemers’. De grote vraag blijft echter wanneer de grote winkelketens gaan reageren.

  • 11 okt 2019

Uit de column
Wie straks geen 'Ja/Ja' sticker op zijn brievenbus plakt, krijgt in Amsterdam, Rotterdam en Haarlem geen folders meer in de bus. En Utrecht zelfs geen huis-aan-huisbladen meer. Opgeruimd staat netjes, of enorm zonde én tegelijk ook erg ingewikkeld?

Absoluut dat laatste. Want hoeveel mensen zullen daadwerkelijk de moeite nemen om een sticker te plakken? In het huidige model kunnen bewoners die echt geen reclame- of krant willen dat aangeven. Dat werkt prima. Maar hoe ingewikkeld wordt het als elke gemeente straks zijn eigen systeem bedenkt?

Lees hier de hele column