Abonneren  Inloggen

Leuk en jeuk in de grafische industrie

1 juli 2019

GrafischGolfen 2019 bracht op 28 juni ruim tachtig sportieve grafici bijeen op de mooie baan van Golfclub Toxandia in Molenschot bij Breda. En dat levert mooie plaatjes op … en jeuk. Bekijk hieronder de fotogallery.

Het gaat bij GrafischGolfen met name om de sport en het netwerken. En dat lukte ook deze 2019-editie weer uitstekend. Een prachtige baan, een stralende zon, allemaal goed gehumeurde grafici, originele catering langs de baan en lekkere borrel met een mooi diner achteraf op het balkon met uitzicht op de baan maakte deze dag tot een top-netwerk-event. Dat alles zo soepel verliep, ook de voorspeelmiddag 27 juni op Golfpark De Haenen in Teteringen was mede te danken aan Ferry van Dongen van The Company Golf Club. Met ingang van deze editie lag de organisatie in handen van PRINTmatters. Jörgen Rietveld, verkoopdirecteur noord-west Europa bij de hubergroup, die het event de afgelopen jaren als toernooi-directeur runde en onlangs overdroeg aan PRINTmatters, kreeg als dank voor al zijn inzet een prijs al voorafgaand aan de wedstrijd; een kistje mooie wijn uit handen van PRINTmatters-uitgever Mike Velleman.

Prijswinnaars
Zo’n dag golfen levert nog veel meer prijzen op met mooie termen als the neary en the longest. De prijs voor de neary ging naar Jan Westerink van Cyberned Internet Services die een cadeau ontving uit handen van Herman Walraven van PUL. De winnaar van the longest was Lodewijk Salomons (manroland Benelux) die een bij de prijs passend zeer lang cadeau ontving uit handen van Sander van Hulssen (Muller Visual). Bij de dames was het Jolanda Diever van Oblé die een fijn pakketje drank ontving uit handen van Herman Walraven. In de categorie hoog (hoge handicap) waren het Eef de Ridder (Ricoh) en Maico Brandhorst (Printelligent) die dankzij hun klassering, respectievelijk tweede en eerste, een lekker ‘flesje’ wijn mee naar huis mochten nemen. Harry Boonstra (Hoitsema) nam de prijs in ontvangst voor de derde positie die de reeds vertrokken collega Arjen Meijer behaalde bij de hoge handicap. Hij kreeg het presentje uit handen van Robert Hartman van dataline/Multipress die ook bij de categorie laag een geschenk overhandigde. Dat was aan Lars Peterse (BDmyshopi) voor zijn derde positie. In die categorie haalden Niels van der Sloot (VMS) en Harry Buisman (Impress4DMS) respectievelijk de tweede en eerste plaats en die kregen een lekkere rosé in een  stevig formaatje. Harry Buisman van Impress4DMS was tevens all over winnaar en mocht naast de drie liter fles rosé ook de wisselbeker mee naar huis nemen.

Wat jeuk en google met elkaar te maken hebben
En als beloning voor iedereen die meedeed, was er naast de herinnering aan een leuke dag helaas ook een beetje, bij sommigen zelfs veel, jeuk. Al vooraf werden de grafici gewaarschuwd niet bij bomen met het bekende eikenprocessierups-lint te komen en daar in de buurt zeker geen ballen te zoeken. Maar ja, of het nou kwam door de wind of door het leuke avondje voorafgaand aan de golfdag; flink wat slagen leidden tot een plek buiten de fairways, wat de baan de bijnaam googlebaan opleverde. En dat zoeken is niet bevorderlijk voor vrijwaring van eikenprocessierupshaartjes (leuk Scrabble-woord). Eén rups laat tussen de 300.000 en 700.000 naaldjes los bij een windvlaag. Dus de kans dat je er mee in aanraking komt is groot, ook als je niet dicht bij een gemarkeerde boom komt. Je merkt zoiets van een (half) dagje later. Qua behandeling zijn er veel adviezen via internet te vinden. We geven er een mee, die in ieder geval bij enkele medewerkers van PRINTmatters enige verlichting gaf: heet föhnen van de plekken met bultjes.

Klik op de foto hieronder op het pijltje rechts om de fotogallery te zien.