Abonneren  Inloggen

PRINTmatters in elf snapshots

20 juni 2019

De nieuwste printeditie van PRINTmatters verschijnt 20 juni. In dit artikel volgt de inhoud van dit uitbundig vormgegeven magazine in elf snapshots. En dat is nog lang niet alles wat de ontvangers tegenkomen, bladerend door de 100 pagina's. 

Acht keer per jaar verschijnt PRINTmatters in print, want een vakblad over print wil naast een website natuurlijk ook een papieren magazine hebben. Print is immers een feestje! Nog geen abonnement? Probeer het eens. Wat u zoal aantreft in de nieuwste editie: 

Eyecatcher: een koffietafelboek van ruim twee ton
Het luxe automerk Bentley bestaat honderd jaar. Alle reden voor een dertig kilo zwaar en 800 pagina's dik koffietafelboek, met uitklappers van meer dan een meter. De duurste variant uit de oplage van ruim 600 is verregaand gepersonaliseerd. De eigenaar kan bijvoorbeeld dezelfde leersoort in het boek laten opnemen als die in het voertuig zit. Diamanten maken het geheel af. En zo heb je voor 230.000 euro iets leuks voor op de koffietafel.  



DRUPA Global Trends Report
De verwachtingen van drukkers over hun omzetten en marges in 2018 waren vooraf flink hoger dan de feitelijke cijfers. Dat belet drukkers wereldwijd niet om ook over 2019 behoorlijk positief te zijn. Dit en veel meer blijkt uit het zesde DRUPA Global Trends Report, dat PRINTmatters heeft samengevat.

Terugblik op FESPA Global Print Expo: de competitie wordt hard gespeeld
De FESPA is dé internationale beurs over Sign en grootformaat print. In 6 pagina’s duiden wij de belangrijkste nieuwe printers. Eén van de conclusies: er wordt een volgende stap gezet in de inzetbaarheid van inkjet. 


Een van de besproken printers in de FESPA-terugblik: met de nieuwe Stitch-lijn (hier de S500) zet HP vol in op de groeimarkt van het digitaal drukken van textiel.

Cocaïne op het personeelsfeest

Een werknemer bood cocaïne aan op een personeelsfeest. Ontslag volgde. Was dat terecht? Margreeth Colenbrander geeft antwoord in haar column.

Papier uit landbouwafval
PaperWise-oprichter Peter van Rosmalen acht de tijd rijp voor een revolutie in papierland. ‘Met 1,8 procent van het jaarlijkse wereldwijde landbouwafval kan je Europa een jaar lang van papier voorzien.’



Hans Scheffer over Helloprint
Helloprint-oprichter en CEO Hans Scheffer verwacht dat de groei van de online printindustrie wat gaat afvlakken. Ondertussen wil hij met Helloprint eerst Europa en dan de wereld veroveren, mede dankzij nieuwe platforms als Helloprint Connect en Event-Print. Een interview.

Prepress: HYBRID Software knabbelt aan hegemonie Esko
HYBRID Software knabbelt steeds nadrukkelijker aan de hegemonie van Esko in de prepressmarkt. De ongekroonde Belgische prepresskoning en serieondernemer Guido Van der Schueren speelt hierbij een belangrijke rol.

Eyecatcher: Money, money, money
Wat hebben Rembrandt, Ponypark Slagharen en Schiphol met elkaar gemeen? Er zijn geldbiljetten met heuse echtheidskenmerken van gemaakt, als herinneringsitem na een bezoek.



Sitzen auf Karton
Het verhaal van Sign-ondernemer Maurice van Gool. Hij ontdekte de markt van kartonnen meubelen en startte de productlijn cartoseat.com. Het sturen van een gepersonaliseerd bedrukt kartonnen krukje naar 400 eventmanagers leidde meteen tot orders uit de evenementenwereld. Hoe het verder ging leest u in het magazine.

Jetmail over haar printtoekomst

De grote Direct Mail specialist Jetmail uit Hillegom investeert flink in haar toekomst. De eigenaren sluiten overnames in de Signmarkt niet uit. Een interview.

Een print voor tien minuten
Bijna geen ander item kent zo’n grote diversiteit in print als het skateboard. Hoe wordt de print aan de onderkant eigenlijk aangebracht?