Terug naar overzicht

Management & Strategie

Welkom bij de nieuwe printcocktail

Yes! Daaristie. De nieuwe site van PRINTmatters. Hartelijk welkom! Er bestond al een PrintMatters, maar die ging samen met onze titels Graficus en Publish plus idee├źn uit aanpalende segmenten als sign en verpakken in de blender. PRINTmatters is actueel, brengt de hele printcommunity bij elkaar en benadrukt dat print er toe doet.

  • 20 nov 2018

Op papier acht keer per jaar 6000 exemplaren
'Naast deze nieuwe site verschijnt vanaf vandaag ook een compleet nieuw glossy papieren vakblad,' zegt hoofdredacteur Robbert Delfos. 'Ik vergelijk de exercitie naar een nieuwe blad-plus-site-formule met het bedenken van een nieuwe cocktail. In één keer goed is zeldzaam, maar volgens mij zijn we aardig op streek. Iedereen in de printcommunity kan dagelijks informatie vinden op de site en het nieuwe 100 pagina's tellende magazine verschijnt acht keer per jaar in een oplage van 6000 exemplaren. Bij de ontwikkeling van deze nieuwe printcocktail ging ons PRINTmatters-team niet over een nacht ijs. Op zoek naar het passende karakter weeg je als een bartender de juiste tonen; robuust of fluweel, scherp of fruitig en soms bitterzoet. Alleen met de juiste ingrediënten in de juiste hoeveelheid kom je tot een maximale smaakervaring.'

Print in visuele communicatie
'Bij deze titel gaat het om print in het hele spectrum van visuele communicatie, branche- en keten overschrijdend. Ontwikkelingen in producten, technieken, management en marktsegmenten kruisen elkaar. PRINTmatters brengt technische verhalen, maar ook pakken we de hele keten op en verrijken we de kanalen met interviews met opdrachtgevers, marketeers en designers. En niet onbelangrijk in dit digitale tijdperk: De nieuwe site van PRINTmatters is een platform met meer dan alleen het nieuws. Artikelen, whitepapers en designer-workshops verrijken dit digitale kanaal. Ga vooral op verkenning door dit nieuwe landschap.'

'Ik hoop van harte dat de papieren en digitale primeur aan de verwachtingen van u, de lezer, voldoet. Complimentjes zijn leuk. Kritische noten veel belangrijker. Ik wens u veel plezier met deze nieuwe karaktervolle printcocktail en hoor graag of de smaak in de goede richting is.'
 
Robbert Delfos is te bereiken via robbert@printmatters.nl.

Terug naar overzicht