Abonneren  Inloggen

Drupa en AIPIA bundelen krachten

7 november 2018

Onlangs zijn drupa en AIPIA (Active and Intelligent Packaging Industry Association) een marketing-overeenkomst aangegaan. Eef de Ferrante, directeur bij AIPIA, is ervan overtuigd dat deze nieuwe overeenkomst een win-win situatie is voor beide partijen.

AIPIA is voor verpakkingsprofessionals essentieel als het gaat om augmented reality (ar), blockchain of sensor technologie in verpakkingen. Op drupa 2020 zal AIPIA, dankzij de samenwerking met de beurs, een belangrijke rol spelen in het presenteren van innovatieve ideeën en ontwikkelingen met betrekking tot actieve en intelligente verpakkingen.

Druktechnieken
De vereniging zal op het internationale evenement demonstraties en presentaties over Active & Intelligent Packaging (A&IP) technologieën organiseren en hoe deze zich verhouden tot de print-sector. Veel A&IP-onderdelen zijn geproduceerd door geavanceerde druktechnieken zoals bijvoorbeeld vacuüm depositie, holografieën, ingesloten veiligheidscodering en micro afdrukken. Gedrukte elektronica is eveneens een belangrijk onderdeel en voegt een nieuwe dimensie aan het evenement toe. Aldus AIPIA.

Thema
‘Beter drukken helpt bij het verbeteren van de kwaliteit van de verpakking en is tegelijkertijd in staat om items te bieden die waarde toevoegen, zoals anti-counterfeit, veiligheid en consument betrokkenheid functies,’ stelt De Ferrante. ‘Merken, met name grote merken, zijn zich bewust van het feit dat zij zich op nieuwe manieren moeten bezig houden met hun klanten, waarbij verpakkingen krachtige marketing tools kunnen worden. Op dit thema zal de nadruk worden gelegd tijdens drupa 2020.’