Terug naar overzicht

Verpakken

Zolemba winnaar Oranje Handelsmissiefonds 2019

Ieder jaar worden tien Nederlandse bedrijven uitgeroepen tot winnaar van het Oranje Handelsmissiefonds 2019. Zij krijgen een jaar lang ondersteuning bij het realiseren van hun exportambitie. Dit jaar behoort etikettendrukkerij Zolemba uit Haaksbergen tot de gelukkigen.

  • 30 okt 2019

Uit het persbericht
De winnaars zijn gekozen uit ruim 250 inschrijvingen en zijn geselecteerd op basis van de kracht van hun product of dienst, ambities en de motivatie om te starten of uit te breiden in het buitenland.
Het Oranje Handelsmissiefonds is een initiatief van ING, KLM, evofenedex, MKB-Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Deze partners helpen voor het zevende jaar op rij tien mkb-bedrijven met het uitbreiden van hun buitenlandse netwerk door hun ervaring en kennis op het gebied van internationaal zakendoen. Het fonds heeft de afgelopen zes jaar al meer dan 60 ondernemers ondersteund met een persoonlijk programma om voet aan de grond te krijgen in het beoogde exportland.

Tien Winnaars

De tien gelukkige winnaars zijn:

Baktec (Leiden): fabriceert en ontwerpt al meer dan dertig jaar hoogwaardige waterkoelers, water meng- en meetapparaten voor bakkerijen. Baktec wil graag zakendoen in China.

Clockworks (Rotterdam): ontwikkelt en biedt een hoogtechnologische software oplossing waarmee op basis van AI en beeldherkenning het administreren van analoge water-, gas- en elektriciteitsmeters simpel en foutloos wordt maakt. Het bedrijf wil graag uitbreiden naar Indonesië.

Easywalker (Amsterdam): ontwerpt en verkoopt stijlvolle en betaalbare buggy’s en kinderwagens van hoge kwaliteit met innovatieve features. Easywalker wil graag voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten.

EGM Architecten (Dordrecht): maakt tekeningen en ontwerpen voor maatschappelijk bouwkundige werken en geeft adviezen op bouwkundig gebied. De gebouwen hebben een sterke menselijke focus. Na het succes in Nederland wil EGM zichzelf op de kaart zetten in Duitsland.

Genap (’s-Heerenberg): is specialist op het gebied van wateropslagsystemen, folieconstructies en folietoepassingen in de tuin- en landbouw ten behoeve van grond-, weg- en waterbouw. De internationale ambitie voor Genap ligt in India.

Graphileon (Wageningen): levert unieke software waarmee graph-databases van verschillende leveranciers tegelijk toegankelijk worden gemaakt en visualiseren daardoor netwerken. Deze visuele applicatiebouwer wil hun dienst ook aanbieden in Canada.

HRBS (Amsterdam): levert lokaal geproduceerde kruiden die gereed zijn om geoogst te worden en eenvoudig te onderhouden zijn. HRBS wil dit eetbare groen ook aan de man brengen in Denemarken.

Leadax (Wapenveld): produceert en verkoopt een van afval gemaakte, circulaire loodvervanger voor toepassing in en rond huizen en gebouwen. Het bedrijf ziet mooie exportkansen in het Verenigd Koninkrijk.

StoneCycling (Venlo): maakt unieke, duurzame bakstenen van afval die gebruikt worden in bouwprojecten door innovatieve architecten en projectontwikkelaars. Hun internationale ambitie ligt in het Verenigd Koninkrijk.

Zolemba (Haaksbergen): is een online etikettendrukkerij met de nieuwste digitale UV inkjet- en stanstechnologie. Het bedrijf wil dit ook gaan aanbieden in de Verenigde Staten.

Het Nationaal Export Event

Alle winnaars zijn woensdag 6 november 2019 aanwezig bij het Nationaal Export Event in Breda; het event voor ondernemers over internationaal zakendoen. Hier worden zij in het zonnetje gezet door Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland.

Over het Oranje Handelsmissiefonds

Het Oranje Handelsmissiefonds is een initiatief van ING, KLM, evofenedex, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Met dit fonds bundelen de initiatiefnemers hun krachten en onderstrepen zij het belang van internationale handel voor Nederland.
Overal ter wereld zijn Nederlandse bedrijven te vinden. Zij zorgen voor groei en werkgelegenheid zowel in het buitenland als in ons eigen land. Sterker nog: export is al jaren een van de groeimotoren van onze economie. Het onverwoestbare geloof van een ondernemer dat hij/zij nu juist met dit ene idee de wereld gaat veroveren, maakt dat het ook werkelijk zou kunnen lukken. Om in het buitenland succesvol te zijn, is er naast een goed idee en ambitie ook praktische steun, lokale kennis en een goed netwerk nodig.
Het koninklijk paar vervult een belangrijke rol als het gaat om internationale handelsbevordering. De troonswisseling op 30 april 2013 is voor de initiatiefnemers dan ook hét moment geweest om hun krachten en ervaring te bundelen in het Oranje Handelsmissiefonds.

Voor meer informatie over het Oranje Handelmissiefonds en eerdere edities, ga naar www.oranjehandelsmissiefonds.nl.