Terug naar overzicht

Sign

Hillenaar Outdoor breidt uit met Venster Billboards

Hillenaar Outdoor kondigt opnieuw uitbreiding aan. De buitenreclame onderneming exploiteert vanaf augustus 2019 vijftien Venster Billboards in Zoetermeer en vier in Leiderdorp.

  • 27 aug 2019

‘Een spectaculaire aanvulling op het netwerk in de Randstad,’ aldus directeur Jeroen Hillenaar. ‘We zijn in dit gebied al sterk vertegenwoordigd en met deze Venster Billboards verstevigen we onze positie. Het gaat uitsluitend om absolute A locaties langs doorgaande wegen die de gemeenten onder meer met Den Haag en Leiden verbinden. Commercieel zeer relevant dus.’

Bereik in de metropool regio ‘Rotterdam / Den Haag’  – waar ruim 2,3 miljoen mensen wonen en werken – is een groot speerpunt van Hillenaar Outdoor. Dat is niet toevallig want de Zuidelijke Randstad is een economisch belangrijk en dichtbevolkt gebied dat voor adverteerders onmisbaar is. Hillenaar heeft veel media in Rotterdam en Den Haag – onder meer een Reclamemast en Abri’s – en daar komen nu Venster Billboards in Zoetermeer en Leiderdorp bij. ‘Deze stonden al langer op ons verlanglijstje,’ zegt de buitenreclame ondernemer. ‘Zoetermeer is van oudsher een groeikern van Den Haag. Dat betekent dat veel forensenverkeer plaatsvindt tussen beide steden. Zichtbaarheid onder deze commercieel belangrijke doelgroep is interessant voor adverteerders en wij faciliteren dat graag. Hetzelfde geldt voor Leiderdorp, nabij Leiden, de A4 en middenin het Groene Hart.’

In de gemeente Zoetermeer wonen inmiddels meer dan 120.000 mensen. Het is daarmee een van de grootste steden van Zuid-Holland. ‘Venster Billboards zijn een sterk medium om passanten te bereiken. Ze zijn groot, modern qua vormgeving, verlicht en roteren. Dat zorgt voor extra aandacht. De Venster Billboards zijn gelijkmatig en evenredig over de stad verdeeld langs alle belangrijke verkeersaders die Zoetermeer verbinden met de rest van de Randstad. Zichtbaarheid verzekerd dus onder een doelgroep die relevant is.’

Hillenaar Outdoor is al vanaf de start in 2017 een snel groeiende buitenreclame onderneming. Inmiddels kijkt het bedrijf verder dan alleen de randstad. Hillenaar exploiteert bijvoorbeeld ook alle Abri’s in de provincie Groningen. ‘Het gaat heel snel,’ concludeert Hillenaar. ‘En daar ben ik best trots op. We zijn anno 2019 een van de belangrijkste aanbieders van outdoor media in Nederland.’