Terug naar overzicht

Management & Strategie

Inzet folder succesvol voor webshop Kleertjes.com

Aanbiedingenplatform Spotta en mediabureau ZIGT hebben voor kinderkledingwinkel Kleertjes.com een gesegmenteerde aanpak opgezet waaruit de kracht van de folder blijkt. De resultaten: 9,2% meer orders, 25,5 % meer nieuwe klanten. 9,7% extra nieuwsbriefinschrijvingen en een uiteindelijke omzetstijging van 2,4%.

  • 29 apr 2019

Uit het persbericht
Door Retail Nederland wordt de folder regelmatig ingezet. Niet zo gek, want bijna een derde van hun omzet komt door de folder (bron: Nielsen, GfK en de DDMA, nov 2018). Nog weinig e-tailers zetten een folder in om hun doelgroep tot online aankoop te bewegen. Voor aanbiedingenplatform Spotta en mediabureau ZIGT reden om de potentie van de folder in kaart te brengen. Samen hebben zij voor kinderkledingwinkel Kleertjes.com een gesegmenteerde aanpak opgezet waaruit de kracht van de folder blijkt.

Gerichte verspreiding

Om de folderverspreiding zo relevant mogelijk in te zetten, is eerst bepaald bij wie de folder op de mat moet vallen. Dit doet Spotta door het doorlopen van drie stappen. Eerst is de klantdata van kleertjes.com geanalyseerd door het te koppelen met de databronnen van Spotta. Vervolgens is aan de hand van deze analyse een doelgroep profiel opgesteld. Daarna zijn de huishoudens geselecteerd die voldoen aan dit doelgroepprofiel. Zo kon de doelgroep van Kleertjes effectief en efficiënt worden bereikt.