Terug naar overzicht

Management & Strategie

Nieuw ‘groeigeld’ Helloprint

Online print platform Helloprint kiest in haar groeifinanciering voor ABN-AMRO. De bank en de snelgroeiende Europese online print aanbieder sluiten een langdurige samenwerking met substantiële financieringsfaciliteit van meerdere miljoenen euro’s.

  • 23 apr 2019

‘Na een aantal rondes investeringskapitaal door onze investeerders, is het mooi dat deze volgende grote ronde gedaan wordt door een Nederlandse bank met geloof in ons e-commerce platform model, maar met name in ons team,’ aldus CEO en Founder Hans Scheffer van Helloprint. ‘Ons platform maakt een stormachtige internationale groei door en de rek is nog lang niet uit ons model. Vandaar dat een en strategische samenwerking met een bank als ABN-AMRO erg wenselijk is. Hun TMT-afdeling snapt ons businessmodel en de grillen die een technologie scale up heeft als geen ander, en dat is prettig. Bovendien focussen ze op bedrijven met een sterk management team, iets wat wij als een compliment zien. Wij zien dan ook uit naar een mooie gezamenlijke toekomst.’

Met de nieuwe financiering zal Helloprint zich verder richten op het doorontwikkelen van het e-commerce platform, met name op het slimmer gebruiken van grote hoeveelheden data. 'Ons businessmodel richt zich op het aansluiten van Europese print producenten die via ons platform hun print producten aan onze klanten aanbieden. Inmiddels zijn dat zo’n 500.000 klanten in 8 Europese landen,' aldus Scheffer. 'De data die we hiermee verzamelen en in de afgelopen 6 jaar hebben verzameld, geeft waardevolle inzichten in klantgedrag en draagt bij aan het maken van slimmere keuzes aan zowel de klant- als leverancierskant. Onze focus zal de komende tijd dan ook gericht zijn op het verder versterken van dat platform en de slimme techniek in het hart.'

Uit het persbericht:
Helloprint is Europa’s snelst groeiende online print aanbieder met activiteiten in 8 Europese landen. Meer dan 500.000 klanten gebruiken het platform voor het bestellen van allerlei gedrukte en bedrukte materialen, variërend van promotiematerialen als flyers en posters tot bedrukte bedrijfskleding, relatiegeschenken en foto gifts. Vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam opereren ruim 120 technologie en marketing professionals, vanuit het Spaanse Valencia wordt de 100 man/vrouw sterke Europese klantenservice gerund. Met een omzet van meer dan 60 miljoen euro behoort het Rotterdamse bedrijf tot de topspelers in Europa.