Terug naar overzicht

Techniek & Materiaal

Colruyt schrapt papieren prijsetiketten

De Belgische supermarktketen Colruyt verwacht met het schrappen van de papieren prijsetiketten 90 ton papier te besparen. Tegen eind dit jaar zal de keten in alle winkels de papieren prijsetiketten vervangen door elektronische. Die etiketten zullen ook een zogenaamde NFC-chip krijgen waardoor de klant via de smartphone extra informatie kan aflezen over het product in kwestie.

  • 27 mrt 2019

Andere supermarktbedrijven gebruiken al langer elektronische etiketten, schrijft hln.be. Het bedrijf dat zweert bij de “laagste prijzen” wil nu met de elektronische etiketten sneller reageren op prijsaanpassingen bij de concurrentie. ‘Die prijsaanpassingen gebeuren vandaag nog manueel. Door de digitalisering ervan zal Colruyt nog sneller kunnen reageren op onverwachte prijsaanpassingen,’zegt directeur verkoop Christophe Dehandschutter in een persbericht. Winkelmedewerkers zullen zo meer tijd hebben voor hun kerntaken, klinkt het nog. Colruyt bespaart naar eigen zeggen 75 miljoen papieren etiketten per jaar, of ongeveer 90 ton papier, en transportkosten.
Lees meer op hln.be.