Terug naar overzicht

Bedrijven & Personen

CHILI Publish gaat verdubbelen

Het Belgische CHILI Publish, maker van software voor verpakkings- en marketinguitingen, heeft van investeerders een miljoenenbedrag toegezegd gekregen. Daarmee ziet de leiding mogelijkheden de onderneming, met vestigingen in België en de VS, flink te laten expanderen.

  • 21 mrt 2019

CHILI Publish verwacht een groei in aantal werknemers te realiseren tot 85 man. Nu werken er 35 in Aalst en 10 in Chicago. De softwarebouwers startten in 2010 en hebben een flink marktaandeel weten te veroveren. De software helpt designers en marketeers om soepel en efficiënt op te kunnen maken voor diverse verpakkings- en marketinguitingen om het vervolgens in goed beheer geschikt te kunnen laten uitrollen. Als algemeen bekende klantnamen noemt het bedrijf Coca-Cola, Philips, Kaufland en de Colruyt Group.

De investeerders, Group MC, Pamica en Volta Ventures, deden ook in 2017 een duit in het zakje en naar gebleken succes is nu een tweede ronde ingezet. CHILI-ceo Kevin Goeminne (r): ‘We startten in Europa, maar er bleek ook interesse vanuit de VS. Nu de zaak stevig groeit, willen we de groeiende klantengroep en de partners wereldwijd met volle inzet kunnen blijven bedienen. Tegelijk willen we natuurlijk ook ons personeel voorzien van alle benodigde middelen om succesvol te blijven opereren.’

Michel Akkermans (l), lid van de raad van bestuur over de 3,65 miljoen euro van de investeerders: ‘Elke euro die tot nu door hen is geïnvesteerd leidde tot een substantiële groei van verkoop, klanten, partners en menselijk kapitaal. Het bedrijf is gretig, het plan ambitieus en de oplossing volwassen. CHILI Publish groeit  flink en wij geloven dat de markt naar onze oplossing uitkijkt. We hebben er alle vertrouwen in dat deze investeringsronde helpt een flinke stap voorwaarts te zetten om het marktpotentieel van onze technologie te verwezenlijken met een enthousiast team.’