Terug naar overzicht

Premium artikel Verpakken

Art Frickus: ‘Verpakking is een (verborgen) business driver’

Verpakkingen spelen een veel bepalender rol bij de aankoop van consumentenproducten dan producenten vermoeden. Zij zouden verpakkingen daarom niet moeten zien als een sluitstuk van productontwikkeling, maar als een business driver. Dat stelde shopdeskundige Art Frickus in zijn presentatie op de Vakdag Print & Sign. - Foto's: Ming Chao

  • 13 feb 2019

Om de wervende kracht van verpakkingen te onderstrepen begon Frickus zijn presentatie in het Nieuwegein Business Center met enkele onderzoeksbevindingen.
Rond de 85% van alle consumentengoederen wordt nog steeds via de fysieke winkel verkocht. Dat maakt kennis over het shop- en koopgedrag, en de rol van verpakkingen hierbij, van cruciaal belang; zowel vanuit financieel als vanuit merkoogpunt.

Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!