Terug naar overzicht

Management & Strategie

Zijn plakkers van JA/JA-stickers de nieuwe ‘losers’?

Op 28 maart dient bij het Gerechtshof Amsterdam een zaak over de huis-aan-huis-folder. Mag die wel of niet zomaar bezorgd worden? Consumenten met een JA/JA-sticker worden nu al 'gestigmatiseerd' volgens de folderbranche. Is die aantijging terecht?

  • 10 jan 2019

Beide kampen slepen in dit gevecht alle mogelijke argumenten aan om hun punt gewicht te geven. Zo schreef de gemeente Amsterdam aan bewoners dat de JA/JA-sticker op jaarbasis 6000 bomen zou besparen. De Reclame Code Commissie constateerde over die claim: ‘te absoluut en onvoldoende onderbouwd’. Ook de andere kant sleept er van alles bij om te beïnvloeden. Lees hier in het premiumdeel van deze site de column over het feit dat ‘de JA/JA-sticker volgens de folderbranche stigmatiserend zou werken, omdat huishoudens openlijk laten zien dat ze zijn aangewezen op aanbiedingen’.