Terug naar overzicht

Premium artikel Verpakken

Kan ‘unboxing’ leiden tot een grotere klantenkring?

Bijna iedereen die online een product koopt, is van mening dat de verpakking belangrijk is, en bijna de helft van die consumenten deelt op social media die nieuwe aanwinst. De fabrikant moet dan inspelen op die zogenaamde ‘unboxing’-behoefte. Dat blijkt uit een recent onderzoek van PMMI Business Intelligence met de toepasselijke titel ‘Think inside the box’, vrij vertaald: denk in de doos. PRINTmatters dook in het rapport en kwam met nieuwe inzichten.

  • 8 jan 2019

Hoewel het onderzoek van PMMI zich geheel op de Verenigde Staten richt en het niet duidelijk is hoeveel mensen eraan hebben meegewerkt, zijn er wel bijzonderheden te benoemen die ook op de Nederlandse markt toepasbaar zijn. 96 procent van de ondervraagde Amerikanen deed een aankoop op internet in de laatste vijf maanden. Maar liefst 51 procent geeft de voorkeur aan het online shoppen boven het fysiek bezoeken van een winkel.

Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!