Terug naar overzicht

Management & Strategie

TotalPackaging investeert ook in foliedruk

Total Packaging groeit hard. En het investeerde in 2018 ruim vier miljoen euro. Ook voor 2019 staan investeringen op de planning. In februari wordt in de Harderwijkse vestiging een foliedrukmachine geplaatst.

  • 14 dec 2018

Deze informatie werd op donderdagavond 13 december gegeven door commercieel manager Edwin Tulleken en zijn collega, accountmanager Maarten Smit. Op die avond bezocht de grafimediastudiegroep GSOB onder leiding van voorzitter Iwan In den Bosch (in het dagelijks leven salesmanager bij led uv-specialist Sadechaf) en Bart Lauwaert (in het dagelijks leven sales manager bij de Belgische Grafische Groep Matthys) met een kleine veertig man de locatie in Harderwijk.

       

In deze locatie worden met name vouwkartonnage, omplakte kartonnage en vacuümvormen uitgevoerd. De vestiging in Hoogerheide richt zich op de specialisatie kokers en vacuümvormen. TotalPackaging vergaart de opdrachten in de West-Europese markt voor met name A-merken en multinationals. De doelgroep hierbij vormen middel- en grote ondernemingen voor zowel het food als non food segment. In 2018 investeerde het bedrijf vier miljoen euro, waaronder zes nieuwe machines. Voor 2019 staat ook het nodige op het programma. Concreet is de plaatsing van een hotfoil/foliedrukmachine in Harderwijk in februari. De historie van de onderneming gaat terug tot in 1915. Door samenvoeging van verschillende verpakkingsproducenten ontstond in 2007 de nieuwe naam Total Packaging. In 2015 was de omzet acht miljoen euro. Ondertussen draait het bedrijf ruim 20 miljoen euro omzet.