Terug naar overzicht

Techniek & Materiaal

Advertentie met afstandbediening

Departures, het glossy magazine voor American Express Platinum Card-houders, heeft een zeer opvallende advertentie voor de nieuwe Audi A8: 25.000 geselecteerde lezers ontvangen een exemplaar waarbij de auto in de advertentie kan worden ‘geopend’.

  • 7 dec 2018

De gelukkigen ontvangen een magazine waarbij de autolichten gaan branden als het blad wordt opengeslagen. Met een bijgeleverde ‘sleutel’ kunnen de lichten vervolgens aan- en uitgeschakeld worden, net alsof de auto wordt geopend en gesloten.

Het werkt als volgt: Tussen het omslag en de advertentie zit een ultradunne microchip gelamineerd, die de OLED-lampjes in de advertentie activeert en uitschakelt met behulp van de meegeleverde ‘autosleutel’. De manier waarop de lichten aangaan, is gelijk aan de manier waarop de auto dat in het echt ook doet. Audi beschouwt dat als een belangrijke visuele handtekening van de 2019-A8.

De techniek voor de advertentie komt van Structural Graphics uit Essex, Connecticut in de VS. Een expert in wat het bedrijf zelf dimensional print marketing noemt.

Klik hier voor een video van de advertentie.

Terug naar overzicht