Terug naar overzicht

Management & Strategie

Labelbranche op zoek naar talent

De Europese branche-organisatie voor zelfklevende etiketten Finat lanceert de Labelicious-wedstrijd. Die is bedoeld om jonge mensen te interesseren voor de etikettenbranche.

  • 20 nov 2018

De etikettenbranche evolueert snel, maar heeft moeite jonge mensen aan te trekken. De Labelicious-campagne is bedoeld om hen te wijzen op de mogelijkheden die de sector heeft te bieden. Gekozen is om dat te doen in de vorm van een wedstrijd voor 18- tot 25-jarigen. Zij kunnen hun ideeën en concepten rondom etiketten tussen 15 januari en 15 mei insturen via www.labelicious.eu. Dat kan in drie categorieën:

  • Smart / Intelligent / Multifunctional Labels: hoe kunnen nieuwe technologieën de toegevoegde waarde van etiketten verhogen voor eindgebruikers?
  • Brand Design: hoe ziet de volgende generatie etiketten eruit, zowel visueel als van een constructief en functioneel perspectief?
  • Sustainability: Welke mogelijkheden zijn er op het gebied van ontwerp, productie en toepassing om labels duurzamer te maken.

De winnaars in de diverse categorieën krijgen een week ervaring in de sector, een toegangskaart tot LabelExpo 2019 in Brussel en een niet nader gespecificeerd geldbedrag.

www.labelicious.eu