Terug naar overzicht

Techniek & Materiaal

Interieurinnovaties bij Canon

Op 14 november organiseerde Canon het event Interieurinnovaties met print 2018. Deze vijfde editie van het event trok ruim tweehonderd man naar DeFabrique in Utrecht.

  • 15 nov 2018

Van de ruim tweehonderd bezoekers werkt de helft bij print- en signbedrijven en de andere helft is actief aan de opdrachtgeverskant. Onder deze laatste groep bevonden zich mensen uit de wereld van architectuur, retail, mode en designbureaus. Het doel van Canon was om ondernemers in de interieur- en printmarkt te laten ervaren hoe men met innovatieve printoplossingen waarde kan toevoegen aan elk interieur. 

Om het aspect innovatie nader toe te lichten sprak Han Toebast, business development & strategy director bij VanBerlo over zijn vak: de wereld van innovatie, design thinking en experience design. De gedachte daarachter is om met behulp van uitgekristalliseerde methoden op zoek te gaan naar nieuwe producten door op creatieve manieren markt en nieuwe technieken bij elkaar te brengen. 



Een praktisch voorbeeld van innovatie zagen bezoekers bij de parallelsessie van textielprint bedrijf Print Unlimited uit Someren. Opvallend was het enthousiasme van de bezoekers uit de design- en modewereld die hoorden over designprint op maat voor zaken als kleding, kussens, gepersonaliseerd tafellinnen en gordijnen. Deze innovatie, waarbij geïnteresseerden via de website van Print Unlimited al vanaf een halve meter textiel kunnen laten printen op bijna honderd stoffen, sprak duidelijk aan. Deze sessie had gezien alle vragen en ideeën van de bezoekers over textielprint op maat wel twee keer zo lang mogen duren.