Terug naar overzicht

Management & Strategie

Drukwerkdeal geeft gas op productontwikkeling

Creatieve opdrachtgevers hebben een sterke behoefte aan Drukwerkdeal als kennispartner. Dat bleek tijdens het drukbezochte relatie-evenement Print & Inspire op 6 november in De Fabrique in Utrecht.

  • 8 nov 2018

Algemeen directeur Haico Meijerink legde in zijn welkomstwoord uit dat de wereld nog altijd open ligt voor internetdrukkers als Drukwerkdeal: ‘Ondanks een snelle groei wordt minder dan twintig procent van het drukwerk online besteld.’ 

Intensief advies
Drukwerkdeal maakte handig gebruik van de volle zaal en voerde een peiling uit via de mobiele telefoons van de honderden aanwezigen. Diverse meerkeuzevragen werden voorgelegd, waarbij slechts één antwoord kon worden gegeven. Bij het antwoord op de vraag: ‘Wat is het belangrijkste element van first class service?’ koos 60% voor ‘het juiste kennisniveau van de medewerker’, op ruime afstand gevolgd door ‘empatische aandacht voor mijn uitdagingen’ (26%), ‘het kennen van de persoon aan de telefoon’ (8%) en ‘meer mogelijkheden tot zelfservice (6%). De creatieve opdrachtgevers binnen het klantenbestand van Drukwerkdeal willen aan de telefoon dus vooral heel goed bediend worden. Bijna niemands eerste keus ligt bij een website die er zoveel mogelijk op is gericht om klanten zelf alles te laten uitzoeken rondom drukwerkmogelijkheden. 

Daar waar internetdrukkers bekend staan op hun snelheid en efficiency, doen zij er dus wel degelijk goed aan om creatieve opdrachtgevers intensief te begeleiden in hun zoektocht naar grafische oplossingen voor allerlei vraagstukken. Haico Meijerink herkent deze klantbehoefte en stelde dat Drukwerkdeal haar medewerkers intensief traint en blijft trainen.

Focus op substraten en verpakkingen
Bij de vraag waarop Drukwerkdeal zou moeten focussen in  productontwikkeling waren er hoge scores te noteren bij ‘meer substraten en materialen’ (39%) en ‘bedrukte verpakkingen’ (38%). Logischerwijs was er een lagere, maar toch opvallende score bij het kunnen leveren van ‘onbedrukte producten’ (7%). Bijna 18% van de respondenten gaf aan ‘geen behoefte aan een breder assortiment’ te hebben.

Meijerink meldde in een reactie dat Drukwerkdeal fors inzet op productontwikkeling. ‘Iedere week proberen wij een nieuw product in het assortiment op te nemen. Hardcover boeken zijn bijvoorbeeld een recente toevoeging. Ook maken wij het steeds gemakkelijker om verpakkingen te personaliseren.’

Terug naar overzicht