Abonneren  Inloggen

Ochtend over Social & Cloud Printing

26 oktober 2018

Op 8 november organiseren papierleveranciers Mohawk en Metapaper een ochtend met drie cases omtrent social & cloud printing. Plaats van handeling is De Monsterkamer in Amsterdam.

Uit het bericht
Met de stijgende populariteit van cloud diensten is het niet verwonderlijk dat hierdoor nieuwe markten ontstaan. Ondertussen zijn er reeds een aantal aanbieders om vanuit de cloud-content mogelijkheden aan te bieden naar print.

Programma

09:15   Inloop en koffie in De Monsterkamer

09:45   Product showcase: "Sociaal project Sulawesi" a.d.h.v. nieuwe papiersoorten:
Smooth/Rough White Digital
Extrarough Recycling White
Extramatt Coldwhite.

10:15   Case studie 1: "Print for fans" 
Social print voor voetbalclubs. Vanuit content op social media (fan sites) kan door gebruik van innovatieve web- en social media mogelijkheden on demand print gerealiseerd worden.

10:45   Case studie 2: "Personalisatie revolutie" 
De Print/Press 2019 kalender is een hybride document waarin het werk van 12 ontwerpers/kunstenaars uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika samenkomt, die elk een unieke reflectie geven over wat het betekent om in een tijd van big data te leven.

11:15   Case studie 3: "Love Watts" 
Het visueel geavanceerde Instagram-account Love Watts is een van de meest spraakmakende digitale 'kunst-pushers' die er zijn. Kunstenaars kunnen hun werk naar de Instagram-pagina emailen en als het wordt goedgekeurd, biedt Love Watts direct exposure aan zijn 1,6 miljoen volgers, een verbazingwekkende sprong in zichtbaarheid voor kunstenaars die hiermee vaak worstelen.

11:45   Vraag en antwoord

12:00   Einde

 

Over de sprekers:

Eric Kickert (CEO), Peecho
Peecho maakt het onder de noemer “Printcloud” mogelijk voor uitgevers en anderen om via de cloud content te versturen naar gespecialiseerde printbedrijven overal ter wereld. 

Oliver Barstow en Nadine Rotem-Stibbe, The Publishing Lab
Oliver Barstow is afgestudeerd aan het Sandberg Instituut en Nadine Rotem-Stibbe aan het Piet Zwart Instituut. Beiden zijn momenteel werkzaam als designer-onderzoeker bij The Publishing Lab waar zij het Print/Press-project initieerden om de relatie tussen printers en ontwerpers te verkennen.

Jos Bergmans (senior sales consultant), Metapaper
Zijn brede papierkennis brengt Jos naar ontwerpers, drukkers en eindgebruikers. Wereldspelers als Tommy Hilfiger en Delvaux maken reeds gebruik van zijn kennis.

Axel Scheufelen (CEO), Metapaper
Axel’s missie is om het ontwerpers en drukkers zo gemakkelijk mogelijk te maken om papier te gebruiken. Dit is ook de visie van Metapaper: de ontwikkeling van het ultieme online papier- en print platform voor drukkers, ontwerpers en zakelijke klanten.

Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven