Terug naar overzicht

Dossier - Direct Mail

Direct Mail

Juist in deze wereld vol digitale communicatiemiddelen is investeren in fysieke direct mail een kansrijke optie. Zorg dat je data op orde is en begin met aandacht trekken. Dat kan met een opvallende envelop (of juist niet). De interesse is gewekt, de envelop of selfmailer gaat open en dan is het de kunst om verlangen op te roepen. Een lekkere brief, een mooie folder met een stans of desnoods glitter moet de lust opwekken tot actie. Succes!

Nieuws

Met je stem folders doorzoeken

Met een eigen dienst voor de Google Assistant maakt Spotta het nu mogelijk voor consumenten om digitale folders te zoeken en aanbiedingen te horen met behulp van spraak.

6 tips om met print de digitale generatie te bereiken

Jonge consumenten zijn wel degelijk geïnteresseerd in post. Dat blijkt uit Amerikaans en Duits onderzoek. Wil je die millennials aanspreken, de generatie Y die geboren is tussen 1980 en 2000, dan moet je wel rekening houden met een aantal zaken. Vandaar de 6 tips hieronder.

Geen IKEA-gids meer in de bus

‘Jammer hoor,’ was het commentaar vanmorgen op radio Noord Holland als reactie op het besluit van IKEA om de gids in Nederland niet meer bij mensen thuis te bezorgen.

Printmedia blijven onmisbaar in marketing

Merken die hun marketingbudget nauwelijks uitgeven aan printmedia lopen op de lange termijn veel inkomsten mis. Dat stelde Faye Hawkins 24 mei tijdens het Intergraf-congres “Print Matters for the Future” in Londen. Hawkins is directeur van FirstBaseUnlimited.com, een marketingbureau voor leadgeneratie in de zakelijke markt. 'Het niet direct kunnen meten van het effect van Print is een obstakel.'

Wel of geen ongeadresseerd drukwerk?

Deze week diende voor het gerechtshof Amsterdam het hoger beroep over de JA/JA-sticker. Bij inwoners van Amsterdam mag alleen bij mensen met een JA/JA-sticker nog ongeadresseerd drukwerk in de bus worden gedaan. Het KVGO, MailDB en Spotta willen dat dit besluit wordt teruggedraaid en tekenden hoger beroep aan. Op 11 juni volgt de uitspraak.

Wie betaalt boete voor folder in NEE/NEE-bus?

Amsterdam heeft de regel ingesteld dat er alleen ongeadresseerd drukwerk bij bewoners in de bus mag worden gestopt als er een JA/JA-sticker op de bus is geplakt. Maar komt de folder toch bij een NEE/NEE-stickerplakker in de bus, wie krijgt dan de boete?

Drukwerk blijft geliefd

Het Britse Quocirca deed onderzoek omtrent het toekomstige bestaansrecht van drukwerk en vatte de resultaten samen in het rapport Global Print 2025. Drukwerk blijft geliefd.

Dertig miljoen folders minder

Het Franse Monoprix, een supermarktketen, meldt dat het stopt met communiceren via de papieren folder. Klantcommunicatie gaat voortaan digitaal.

Hoe goede doelen denken over Print

Een rondje makend bij de grotere goede doelen van Nederland valt op hoe populair drukwerk is. Niet alle grote goede doelenorganisaties blijken print veelvuldig in te zetten, maar bij KWF Kankerbestrijding, UNICEF en Oxfam Novib wordt het regelmatig gebruikt. 'Uit onderzoek weten we dat onze achterban beperkt digitaal te bereiken is.'

Ook Direct Mailings online bestelbaar

Websites om online drukwerk te bestellen zijn intussen de gewoonste zaak van de wereld. Maar online een postale direct mailing bestellen was lange tijd een stuk lastiger. Dat begint te veranderen.

Do's en don'ts in Direct Mail

De juiste boodschap juist verpakt bezorgen bij de doelgroep waar het om gaat: dat is in het kort waar een goede mailing aan voldoet. Duidelijk verhaal. Toch liggen er bij Direct Mail ook missers op de loer.

Direct Mail: meer effect door speciale inkten en lakken

Je direct mail extra verleidelijk maken of laten opvallen? Gebruik bijzondere inkten en/of lakken. Directeur Björn Suierveld van specialist in drukwerkveredeling Silkscreen Holland vertelt over de opties en geeft voorbeelden uit de praktijk om ideeën op te doen voor creatieve direct mails.

Onderzoek: papieren mail respondeert beter

Print blijft van belang, daar waar alle communicatie wel lijkt te digitaliseren. Neem bijvoorbeeld Direct Mail: uit neuro-wetenschappelijk onderzoek blijkt dat fysieke mail beter respondeert dan digitale mail.

Whitepaper

Meer aandacht dankzij combinatie folder en out of home

Uit onderzoek van folderverspreider Spotta blijkt dat het toevoegen van een folderverspreiding voorafgaand aan een out of home campagne, de aandachtswaarde en persoonlijke relevantie verhoogt. Ook valt het product 28,3% meer op in het winkelschap.