Terug naar overzicht

Dossier - Sign

Sign

De sign-sector groeit in ijltempo. Dat heeft alles te maken met de digital printing revolutie. Deze maakt het mogelijk dat een toenemend aantal substraten met steeds nieuwere, betere digitale technieken kan worden bedrukt. Minimale afnames spelen geen rol, zoals dat wel het geval is bij offset.

Het begrip sign staat voor een enorme en heel diverse markt. Terwijl de een denkt aan buitenreclame, ziet de ander meteen mooi geprinte T-shirts voor zich. De soorten materiaal en de productiemethoden zijn daarmee zeer uiteenlopend. De markt maakt een stevige transitie door met dank aan de digitale productiemiddelen. Waarom zouden consumenten de kinderkamer niet opleuken met gepersonaliseerd behang? En om nog een voorbeeld te geven: in retail speelt sign altijd al een belangrijke rol. De stenen muur bij de slager omtoveren tot een houten wand is nu een eitje. Franchiseketens realiseren winkelpakketten helemaal op maat van juist die ene vestiging. Fascinerend, wat een kansen.

Nieuws

Fespa 2017: Vervagende grenzen tussen Print en Sign

De Fespa-organisatie had in 2017 alle hallen van de beurs in Hamburg nodig om de exposanten te huisvesten. Steeds meer leveranciers hebben vertrouwen in de uitdijende markten van grootformaat print en sign. Print en Sign groeien dan ook naar elkaar toe. Een overzicht van de belangrijkste innovaties.

Het recept voor de beste voertuigwrap

Buitenreclame door middel van het wrappen van voertuigen. Een mooie vorm van sign.