Terug naar overzicht

Management & Strategie

Papier voor Volkskrant-bijlage Sir Edmund was zomaar op

In juni keken de lezers van de Volkskrant vreemd op. De zaterdagbijlage Sir Edmund verschijnt zelfs tot eind 2018 niet op het vertrouwde krantenpapier maar als glossy en op een kleiner formaat. Reden: het papier was op. Hoe kan het dat een fabrikant in een zwaar onder druk staande markt niet levert aan een vaste klant? Is dat niet de wereld op zijn kop? We vroegen het papierexpert Dick Gaasbeek.

  • 21 augustus 2018

‘Een plotselinge schaarste op de markt’, schrijft Volkskranthoofdredacteur Philippe Remarque in zijn toelichting op de sterk veranderde verschijningsvorm van de zaterdagbijlage Sir Edmund. Tenminste een half jaar lang moeten de abonnees het doen met een glanzende Sir Edmund. En de eigen Persgroepdrukkerij moet het even lang zonder een stevige vaste order stellen.

Ongeloof

Dick Gaasbeek gelooft niets van de genoemde plotselinge schaarste bij de papierfabrikant van de Volkskrant. Hij pakt er...

Registreer en lees 3 maanden elke maand 3 artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u zich registreren. Registreer nu en lees 3 maanden lang elke maand 3 premium artikelen naar keuze gratis!

Over de auteur

Dick Gaasbeek

Dick Gaasbeek kent de papierbranche door en door. Voor PRINTmatters en voorheen Graficus schrijft hij sinds jaar en dag ieder kwartaal over de ontwikkelingen in de papierindustrie.

Terug naar overzicht